آموزش تنظیم نمای حساب با فیلترها

تنظیم نمای حساب با فیلتر

نحوه تنظیم نمای حساب با فیلترها

تنظیم نمای حساب با فیلتر برای مشاهده آنچه در حال حاضر برای یک نمایه موجود است، روی برگه “مدیر” در بالا کلیک کنید.

تنظیم نمای حساب با فیلتر

سپس، در قسمت View، روی “View Settings” کلیک کنید.

می توانید مشاهده کنید که هنگام ایجاد اولین ویژگی، Analytics به طور خودکار یک نمای بدون فیلتر به نام “همه داده های وب سایت” ایجاد می کند. این شامل تمام داده های خام و بدون تغییر است که برای این ملک جمع آوری کرده اید. توصیه می کنیم نام را به “داده های خام” تغییر دهید، بنابراین می دانید که داده ها فیلتر نشده اند. برای تغییر نام، به سادگی نام جدید را تایپ می کنیم. اکنون روی “ذخیره” کلیک کنید.

تنظیم نمای حساب

راه اندازی نمای آزمایش

در مرحله بعد، یک “نمای آزمایش” برای آزمایش تنظیمات خود ایجاد می کنیم. اگر چیزی را به اشتباه پیکربندی کنیم، ممکن است ناخواسته اطلاعاتی را که می خواهیم جمع آوری کنیم از دست بدهیم. بنابراین بهتر است ابتدا همه تنظیمات خود را در این نمای آزمایشی آزمایش کنیم.

  • برای تنظیم نمای آزمایشی، در بالا سمت چپ، روی منوی کشویی انتخاب نما کلیک کنید.
  • سپس “ایجاد نمای جدید” را انتخاب کنید. ما نام این نمای را “نمای آزمایش” می گذاریم.

اکنون روی “ایجاد نمای” کلیک کنید.

تنظیم نمای حساب با فیلتر

توجه داشته باشید که ما در حال حاضر در “Test View” این ویژگی قرار داریم. توصیه می کنیم یک تنظیم به نمای آزمایش اضافه کنید که داده های شما را برای ترافیک خودکار ربات ها و عنکبوت ها فیلتر می کند.

  • برای مشاهده این آزمایش، “مشاهده تنظیمات” را انتخاب کنید.
  • سپس به پایین حرکت می کنیم.
  • در بخش “فیلترینگ ربات”، “حذف همه بازدیدها از ربات ها و عنکبوت های شناخته شده” را انتخاب کنید. این به فیلتر کردن ترافیک ربات کمک می کند.

تنظیم نمای حساب با فیلتر

اکنون روی “ذخیره” کلیک کنید.

ایجاد Master View

بعد، اجازه دهید نمای اصلی را ایجاد کنیم. این دیدگاهی خواهد بود که ما برای انجام کلیه گزارشات و تجزیه و تحلیل خود از آن استفاده می کنیم. ما به سادگی می توانیم نمای آزمایش را کپی کرده و نام آن را تغییر دهیم.

  • برای کپی نمای، در گوشه بالا سمت راست روی “Copy view” کلیک کنید.

  • نام نمای را “Master View” تغییر می دهیم.
  • اکنون روی “کپی نمای” کلیک کنید.

اگر وارد منوی View شوید، می بینید که ما با موفقیت این نمای جدید را کپی کرده و ایجاد کرده ایم. با کپی کردن نمای، همه تنظیمات و فیلترهای ایجاد شده مانند حذف ترافیک ربات نیز در نمای جدید گنجانده می شود.

افزودن فیلترهای اضافی

اکنون ما سه نمای داریم که می تواند برای پشتیبان گیری از داده های ما، آزمایش پیکربندی های تجزیه و تحلیل جدید و گزارش و تجزیه و تحلیل روزانه ما استفاده شود.

اما هنوز باید فیلترها را اضافه کنیم تا مشخص شود که چه داده هایی می خواهیم Analytics در هر نمای نمایش داده شود. ما ابتدا یک فیلتر مشترک در نمای “Test” ایجاد می کنیم تا ترافیک IP داخلی حذف شود. به این ترتیب، ما می توانیم رفتار آنلاین فروشگاه Google را برای مشتریان خارجی، بدون هیچ گونه تأثیر کارکنان، بسنجیم.

  • در ستون سمت راست در زیر “View”، انتخابگر View را از “Master View” به “Test Test” تغییر دهید. این اطمینان می دهد که ما فیلترهای خود را در نمای مناسب ایجاد می کنیم.
  • اکنون روی “فیلترها” کلیک کنید.

  • سپس روی “افزودن فیلتر” کلیک کنید. ما نام این فیلتر را “حذف ترافیک داخلی” قرار می دهیم.

Analytics دو نوع فیلتر ارائه می دهد، فیلترهای “از پیش تعریف شده” و “سفارشی”. فیلترهای از پیش تعریف شده الگوهایی برای رایج ترین فیلترهایی هستند که استفاده می کنید. فیلترهای سفارشی به شما امکان می دهد فیلتری را طراحی کنید که شامل داده ها شود، حذف یا اصلاح شود. از آنجا که حذف داده ها توسط آدرس IP رایج است، Analytics یک فیلتر از پیش تعریف شده برای آن ارائه می دهد، بنابراین ما نوع فیلتر را “از پیش تعریف شده” می گذاریم.

  • در مرحله بعد، روی “Select Filter Type” کلیک کنید.

تنظیم نمای حساب با فیلتر

  • سپس “حذف” را انتخاب کنید.
  • اکنون روی “انتخاب منبع یا مقصد” کلیک کنید

تنظیم نمای حساب با فیلتر

  • و “ترافیک از آدرس های IP” را انتخاب کنید.
  • در نهایت، روی “Select expression” کلیک کنید. و “that are برابر با” را انتخاب کنید.

  • اکنون آدرس IP را که می خواهیم حذف کنیم تایپ می کنیم. می توانید آدرس IP عمومی خود را با باز کردن یک برگه جدید و جستجوی عبارت “ip من چیست؟” در گوگل پیدا کنید.
  • اکنون آدرس IP را در قسمت آدرس IP کپی می کنیم.

تنظیم نمای حساب با فیلتر

  • در پایین، روی “ذخیره” کلیک کنید.

توجه داشته باشید که فیلتری که ما اکنون ایجاد کرده ایم در لیست فیلترها نشان داده می شود.

پس از ذخیره این فیلتر و اعمال آن در یک نمای، Google Analytics آدرس های IP ترافیک به ویژگی وب را بررسی می کند و مواردی را که با فیلتر مطابقت دارند حذف می کند. کمی طول می کشد تا فیلتر تمام ترافیک را جذب کند. برای بررسی اینکه فیلتر ترافیک داخلی را حذف نکرده است، روی Reporting کلیک کنید. سپس در ناوبری سمت چپ روی “Real-Time” کلیک کنید. اکنون روی “نمای کلی” کلیک کنید.

این یک گزارش از ترافیک زمان واقعی به وب سایت شما را نشان می دهد. اگر از شبکه داخلی خود استفاده می کنید، باید توجه داشته باشید که ترافیک کاربر داخلی شما باید طی 30 دقیقه آینده کاهش یابد. پس از اعمال فیلترها، Analytics هیچگونه فعالیت داخلی را برای آدرس IP ای که فیلتر کرده اید جمع آوری نمی کند.

پس از تأیید اینکه این فیلتر در نمای آزمایشی شما کار می کند، می توانید آن را به نمای اصلی خود اضافه کنید. دوباره روی برگه Admin کلیک کنید. سپس منوی کشویی View را انتخاب کنید.

تنظیم نمای حساب با فیلتر

“نمای اصلی” را انتخاب کنید. اکنون روی “فیلترها” کلیک کنید. سپس روی “افزودن فیلتر” کلیک کنید. اکنون، به جای “ایجاد فیلتر جدید”، دکمه رادیویی را برای “اعمال فیلتر موجود” انتخاب کنید.

نمای حساب با فیلتر

این به شما امکان می دهد از لیستی از فیلترهایی که قبلاً ایجاد کرده اید انتخاب کنید. روی ذخیره کلیک کنید.

اکنون می توانید ببینید که فیلتر روی “نمای اصلی” اعمال شده است.

توجه داشته باشید که اگر چندین فیلتر را روی یک نمای اعمال کنید، هر فیلتر به ترتیبی که در تنظیمات فیلتر شما ظاهر می شود اعمال می شود. بنابراین اگر دو فیلتر دارید، داده ها قبل از عبور از فیلتر دوم از فیلتر اول عبور می کنند. بنابراین به ترتیب اعمال فیلترها توجه داشته باشید.

ایجاد یا افزودن فیلترهای از پیش تعیین شده به بازدیدها به راحتی امکان پذیر است تا مطمئن شوید که داده های مورد نیاز خود را جمع آوری و محافظت می کنید.

 

مقالات مرتبط :

افزودن پیام متنی به Google Analytics

فهرست مطالب

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پنج =