آموزش مرور گزارشات کامل سایت: بخش 1

آموزش گزارشات کامل سایت

مرور گزارشات کامل سایت: قسمت 1

آموزش گزارشات کامل سایت وقتی گزارش کامل را باز می کنید، پیوندهایی را در زیر انتخاب کننده بخش مشاهده می کنید که انواع مختلف داده ها را در گزارش کنترل می کند. نمای summary، خلاصه ای از ابعاد طبقه بندی شده توسط معیارهای مالکیت، رفتار و تبدیل است. این امر تفسیر معیارها را در زمینه قیف بازاریابی که در آموزش های قبلی مورد بحث قرار دادیم، آسان می کند.

بیایید یک گزارش کامل را بررسی کنیم.

Site Usage، معیارهای رفتاری مانند کاربران، بازدید به ازای هر کاربر، کاربران جدید، بازدیدها، صفحات در هر بازدید و متوسط ​​مدت بازدید را نشان می دهد.

Goals، معیارهایی را بر اساس تعداد اهدافی که پیکربندی کرده اید نشان می دهد و تنها در صورتی نشان داده می شود که در Google Analytics اهدافی را تنظیم کرده باشید که بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. در صورتی که ردیابی تجارت الکترونیک را در Analytics تنظیم کرده اید، Ecommerce معیارهای معامله را به شما نشان خواهد داد.

اکنون بیایید به نمای خلاصه برگردیم.

در زیر نمودار، جدول اطلاعات اصلی قرار دارد. همانطور که مشاهده می کنید، ستون اول اهمیت فعلی “کشور” را نشان می دهد، که آخرین دسته جمعیتی بود که ما در گزارش نمای کلی انتخاب کردیم.

 با کلیک بر روی پیوندهای بالای جدول داده ها، می توانید بین سایر ابعاد مانند شهر، قاره و شبه قاره ها جابجا شوید. مهم است بدانید که می توانید برای تجزیه و تحلیل دقیق تر، بعد دیگری را نیز به جدول اضافه کنید. ما این را یک بعد ثانویه می نامیم، که یک تکنیک رایج هنگام تجزیه و تحلیل داده ها است.

برای مثال، می توانید یک بعد ثانویه “device category” را به گزارش موقعیت مکانی اضافه کنید تا ببینید مردم در کشورهای مختلف هنگام بازدید از وب سایت شما، از چه نوع دستگاه هایی استفاده کرده اند.

در اینجا می بینید که در هر سطر جدول، بخش متفاوتی از ترافیک را در بعد “Country” نشان می دهد. توجه داشته باشید که Analytics فقط 10 ردیف اول داده ها و فقط تعداد ستون هایی را که روی صفحه قرار می گیرند نشان می دهد.

برای مشاهده سطرهای اضافی، از منوی کشویی Show rows، در سمت چپ پایین جدول استفاده کنید تا تعداد سطرهایی را که می خواهید ببینید انتخاب کنید و یا از فلش چپ و راست برای حرکت همزمان در 10 ردیف استفاده کنید. اگر می خواهید همه ستون ها را مشاهده کنید، ممکن است لازم باشد از نوار پیمایش افقی در پایین گزارش استفاده کنید.

می توانید جدول داده ها را به روش های مختلف تجزیه و تحلیل کنید. با کلیک بر روی هر ستون در جدول، می توانید داده ها را بین صعود و نزولی بودن، مرتب سازی کنید.

فلش در سر ستون ها نشان می دهد که در حال حاضر بر اساس کدام ستون مرتب شده اید. توجه داشته باشید که به طور پیش فرض، Analytics این گزارش را بر اساس کاربران مرتب خواهد کرد.

فیلتر کردن جدول داده ها برای تمرکز، تنها بر بخش هایی از ترافیک قابل توجه مفید خواهد بود. از قسمت فیلتر در بالای جدول استفاده کنید تا فقط ردیف هایی را وارد کنید که ابعاد اصلی عبارت فیلتر شما را شامل می شود.

 به عنوان مثال، ممکن است بخواهید داده های یک کشور خاص مانند هند را بررسی کنید، بنابراین به جای پیمایش در جدول، می توانید India را درقسمت فیلتر تایپ کنید و Analytics فقط داده هایی را برای بخش هایی که عبارت India است به شما نشان می دهد.

Advanced، در کنار کادر جستجو به شما امکان می دهد قوانین پیچیده تری را برای فیلتر کردن اعمال کنید که این تکنیک ها را در یک دوه به شما آموزش خواهیم داد.

گزارش تجسم

  • در کنار پیوند advanced، چندین گزینه تجسم مختلف وجود دارد:
  • نمای data table، تجسم پیش فرض برای اکثر گزارش ها است. این بخش داده ها و اطلاعات شما را در جدولی که بر اساس معیارهای خرید، رفتار و تبدیل برای مخاطبان و گزارش ها جمع آوری شده است، سازماندهی می کند.
  • نماد pie chart بر اساس داده های شما نمودار pie ایجاد می کند. ایجاد نمودار به شما کمک خواهد کرد تا درصد کل را با تعداد کاربران روی رایانه های رومیزی، تبلت ها و تلفن های همراه مقایسه کنید. با استفاده از منوی کشویی می توانید انتخاب کنید که کدام معیار از گزارش شما باید در نمودار پای نمایش داده شود.
  • نمای performance ​​نمودار میله ای از داده های شما را نشان می دهد. این نوع نمودار به شما کمک خواهد کرد که بخش های جداگانه را در کنار یکدیگر مقایسه کنید؛ مانند اینکه کدام کشورها بیشترین ترافیک را دارند. همچنین می توانید از منوی کشویی برای انتخاب معیارهای مختلف برای نمایش به عنوان نوار استفاده کنید.
  • comparison view یک نمودار میله ای به شما نشان می دهد تا سریعاً ببینید که آیا هر ورودی در جدول برای معیار انتخابی بالاتر یا پایین تر از میانگین سایت عمل می کند یا نه. اگر مقدار یک سطر معین بهتر از میانگین باشد، سبز ظاهر می شود. اگر زیر حد متوسط ​​باشد قرمز به نظر می رسد که مجدداً می توانید از منوی کشویی برای انتخاب معیار مورد نظر استفاده کنید.
  • در نهایت، نمای Pivot یک جدول محوری ایجاد می کند که در آن هر دو سطر و ستون می توانند مقادیر مختلف ابعاد را برای مقایسه نشان دهند. به عنوان مثال، یک جدول محوری می تواند نرخ بازگشت و تعداد جلسات را برای هر صفحه نخست سایت و نوع دستگاه، به Google Store نشان دهد.

مقالات مرتبط:

چگونه سایت خود را بروزرسانی و شخصی سازی کنیم؟

فهرست مطالب

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =