آموزش Google Analytics

آموزش Google Analytics

آموزش Google Analytics

آموزش Google Analytics یک منبع آنلاین قدرتمند برای هر صاحب فروشگاه آنلاین است و اکنون راه اندازی فروشگاه Miva Merchant خود با آن آسان تر از همیشه است.

بررسی اجمالی آموزش Google Analytics

Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب رایگان است که توسط Google ارائه می شود و ترافیک وب سایت را ردیابی و گزارش می کند. گوگل این سرویس را در نوامبر 2005 پس از خرید Urchin راه اندازی کرد. Google Analytics اکنون پرکاربردترین سرویس تجزیه و تحلیل وب در اینترنت است.

Google Analytics و محصولات مرتبط می تواند به شما کمک کند بینش مشتری را به راه حل های عملی برای کسب و کار خود تبدیل کنید.

مزایای استفاده از تجزیه و تحلیل GOOGLE برای فروشگاه آنلاین شما:

شما می توانید ارزشمندترین مشتریان خود را بر اساس اقدامات انجام شده در سایت مجدداً با آنها درگیر کنید.

یک دید یکپارچه از مشتریان خود داشته باشید و تجربه آنها را با قابلیت های تجارت الکترونیکی Google Analytics بهینه کنید.

سفر مشتری را درک کرده و میزان بازاریابی خود را با شروع دقیق بسنجید.

نصب ماژول آموزش Google Analytics

نصب ماژول Google Analytics:

ماژول Google Analytics به طور پیش فرض غیرفعال می شود، بنابراین برای استفاده از آن باید ماژول را نصب کنید.

روی “منو” کلیک کنید، سپس به قسمت “Utilities” بروید.

آموزش Google Analytics

در تنظیمات Utility، روی برگه “Add/Remove Modules” کلیک کنید. اکنون ماژول “Google Analytics” را جستجو کنید. روی دکمه “نصب” کلیک کنید.

هنگامی که ماژول را نصب می کنید، به طور خودکار تمام تغییرات الگوی لازم صفحه را برای شما از جمله درج کد رهگیری اصلی و همچنین ردیابی تجارت الکترونیک اضافه می کند.

پس از نصب ماژول Google Analytics، دو برگه جدید در سرپرست تنظیمات Utility شما ظاهر می شود. آموزش Google Analytics  تنظیمات Google Analytics و کد پیگیری Google Analytics.

تنظیمات Google Analytics:

در اینجا باید شماره شناسه Google Analytics خود را در بخش “تنظیمات Google Analytics” اضافه کنید. برای دریافت این شناسه باید وارد حساب Google Analytics خود شوید.

حالت را انتخاب کنید: کلاسیک در مقابل جهانی در مقابل پیشرفته

3 نسخه از Google Analytics وجود دارد که توسط ماژول Classic، Universal & Enhanced پشتیبانی می شود. اینها تحت حالت انتخاب می شوند. 99 درصد مواقع می خواهید آن را در Universal بگذارید. نسخه کلاسیک توسط گوگل مستهلک شده و نباید استفاده شود.

آموزش Google Analytics

تنظیمات جهانی:

این حالت پیش فرض است و باید برای اکثر فروشگاه ها استفاده شود. این حالت به شما امکان می دهد اطلاعات دقیق در مورد مشتریان خود و همچنین ردیابی تجارت الکترونیک را ردیابی کنید.

تنظیم تجارت جهانی پیشرفته:

این تنظیم به شما امکان می دهد به داده های تجزیه و تحلیل بسیار بیشتری دسترسی داشته باشید. اطلاعات بیشتر را می توان در اینجا یافت:

[https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/enhanced-ecommerce ](https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/enhanced-ecommerce)

تنظیم کلاسیک:

کلاسیک پیاده سازی “قدیمی” Google Analytics است و فقط برای اهداف قدیمی پشتیبانی می شود. اگر از کلاسیک استفاده می کنید، توصیه می شود که به Universal ارتقا دهید.

تغییرات قالب صفحه

هنگامی که ماژول Google Analytics را نصب می کنید، به طور خودکار 3 تغییر ایجاد می کند:

  1. پاورقی جهانی باید این مورد را به انتهای پاورقی عمومی اضافه کند:

<mvt:item name=”ga_tracking” />

ga_tracking.xml hosted with ❤ by GitHub

این مورد اصلی است که کد رهگیری جهانی را خروجی می دهد.

  1. اگر از ردیابی تجارت الکترونیک پیشرفته استفاده می کنید، این مورد را در برچسب سر خود نیز نیاز خواهید داشت:

<script type=”text/javascript” src=”&mvt:global:clientside_url;Module_Code=mvga&amp;Filename=mvga.js”></script>

enhanced-ecommerce.xml hosted with ❤ by GitHub

  1. سپس برای ردیابی تجارت الکترونیک، این مورد در INVC قرار می گیرد:

<mvt:item name=”ga_transaction” />

ga_transaction.xml hosted with ❤ by GitHub

هنگام نصب ماژول، هر سه مورد باید به طور خودکار انجام شوند.

فقط در صورتی که آنها را در الگوهای صفحه خود رونویسی کرده اید، باید آنها را به صورت دستی اضافه کنید.

راه اندازی اهداف/قیف ها آموزش Google Analytics

ورود به سیستمGoogle Analytics :

  • برگه مدیریت را انتخاب کرده و به حساب، ویژگی و نمای دلخواه بروید.
  • در ستون VIEW، روی اهداف کلیک کنید.
  • برای ایجاد یک هدف جدید روی + NEW GOAL یا Import from Gallery کلیک کنید یا برای ویرایش پیکربندی آن روی یک هدف موجود کلیک کنید.

شما 2 گزینه اساسی برای ایجاد اهداف دارید:

  • استفاده از الگوی Goal
  • ایجاد اهداف سفارشی

گزینه 1: اهداف از یک قالب:

  1. مراحل ایجاد یک هدف جدید (بالا) را دنبال کنید، سپس:
  2. یک الگو را از لیست انتخاب کنید.
  3. برای ادامه راه اندازی هدف خود روی مرحله بعدی کلیک کنید.

الگوهای هدف برای کمک به شما در تعیین اهداف قابل اجرا که اهداف استاندارد تجاری را برآورده می کند، طراحی شده است. قبل از ذخیره Goal، می توانید هر فیلد قالب را ویرایش کنید. مقوله های هدف (درآمد، تملک، تحقیق، مشارکت) اهداف تجاری بزرگتری هستند که الگوهای هدف را بر می انگیزند. از آنها به عنوان یک ابزار سازمانی برای کمک به شما در مورد اهداف اهداف خود استفاده کنید. سعی کنید حداقل یک هدف برای هر دسته ایجاد کنید تا درک بهتری از نحوه تعامل کاربران با محتوای شما داشته باشید. این دسته بندی ها بر هیچ داده یا گزارش شما تأثیر نمی گذارد.

گزینه 2: اهداف سفارشی:

  1. مراحل ایجاد یک هدف جدید (بالا) را دنبال کنید، سپس:
  2. از لیست گزینه ها Custom را انتخاب کنید.
  3. روی مرحله بعدی کلیک کنید، سپس یک نوع هدف را انتخاب کنید.
  4. برای ادامه راه اندازی هدف خود دوباره روی مرحله بعدی کلیک کنید.

گزینه های پیکربندی هدف

نام هدف:

این یک عمل خوب است که اهداف خود را به گونه ای نامگذاری کنید که به شما در تشخیص یک هدف از هدف دیگر کمک کند. این می تواند به شما کمک کند تا گزارش های تبدیل و تبدیل هدف خود را به راحتی درک کنید.

شناسه شکاف هدف:

به هر هدفی که ایجاد می کنید یک شناسه شکاف عددی اختصاص داده می شود. شما می توانید حداکثر 20 اسلات هدف داشته باشید که در مجموعه های حداکثر 5 هدف گروه بندی شده اند. مجموعه اهداف به شما امکان می دهد انواع مختلف اهداف سایت خود را دسته بندی کنید.

انواع اهداف:

همانطور که در About Goals توضیح داده شد، انواع مختلفی از اهداف وجود دارد که هر کدام برای نوع متفاوتی از اقدامات مورد استفاده شما قابل اندازه گیری هستند. اگر از الگو استفاده می کنید، بهترین تناسب برای شما پیشنهاد می شود. اگر هدف سفارشی تنظیم کرده اید، نوع موردنظر را که بیشترین تناسب را با عملکرد مورد نیاز برای ردیابی دارد، انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات هر نوع هدف، بخشهای زیر را گسترش دهید.

ارزش هدف:

اختصاص ارزش پولی به یک هدف به شما راهی برای مقایسه تبدیل ها و اندازه گیری تغییرات و بهبودهای سایت یا برنامه خود می دهد. شما در طول فرآیند راه اندازی مقداری را تعیین می کنید. هنگام تنظیم یک رویداد یا هدفی که شامل ردیابی تجارت الکترونیک است، ملاحظات خاصی وجود دارد. برای مشاهده این ملاحظات، بخشهای زیر را گسترش دهید.

هدف خود را تأیید کنید:

برای آزمایش راه اندازی هدف خود، روی تأیید این هدف کلیک کنید. بر اساس داده های شما در 7 روز گذشته، نرخ تبدیل این هدف محاسبه می شود.

در زیر نمونه ای از هدف قیف Checkout آمده است. شما باید URL ها را به روز کنید تا تنظیمات URI/SEO را که سایت شما استفاده می کند منعکس کند.

آموزش Google Analytics

این آزمایش بر اساس داده های موجود در حساب شما است و نه داده های تبدیل واقعی. این نشان نمی دهد که هدف شما چقدر خوب عمل می کند.

تجدید نظر یا ویرایش یک هدف:

می توانید با کلیک روی پیوند ویرایش در کنار مرحله قبلی، هدفی را که در حال تعریف آن هستید، اصلاح کنید.

برای ویرایش یک هدف موجود، به لیست اهداف بروید و روی نام هدف کلیک کنید تا جریان گام به گام دوباره دنبال شود.

وضعیت ضبط:

به محض ایجاد یک هدف، شروع به ضبط داده ها می کند. با تغییر وضعیت ضبط به OFF می توانید یک هدف را متوقف کنید. هنگام خاموش شدن، هیچ داده ای برای Goal ثبت نمی شود.

برای تغییر وضعیت ضبط یک هدف:

از آنجا که تبدیل اهداف با پردازش داده های شما محاسبه و اعمال می شود، حذف یک هدف امکان پذیر نیست. اگر یکی از اهداف شما منسوخ یا نامربوط شد، به جای آن ضبط را خاموش کنید.

  • به اهداف خود بروید.
  • هدفی را که می خواهید تغییر دهید، پیدا کنید.
  • ضامن ضبط را روشن یا خاموش کنید.

به اشتراک گذاری و وارد کردن اهداف:

پس از ایجاد و ذخیره یک هدف، می توانید آن را با سایر کاربران Google Analytics به اشتراک بگذارید، همانطور که می توانید دارایی های دیگر، مانند داشبورد، بخش ها، گروه بندی کانال ها و غیره را برای اشتراک گذاری یک هدف:

به اهداف خود بروید:

کادر تأیید هدفی را که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید (می توانید چند هدف را انتخاب کنید).

روی اشتراک گذاری کلیک کنید.

گزینه اشتراک گذاری خود را انتخاب کنید:

پیوند قالب را به اشتراک بگذارید:

 یک URL برای قالب شی ایجاد می کند. سپس می توانید URL را به اشتراک بگذارید تا سایر کاربران بتوانند پیکربندی شی مشابه را در نمای Google Analytics خود پیاده سازی کنند.

اشتراک گذاری در گالری راه حل ها:

این الگو را در گالری راه حل ها با عموم به اشتراک بگذارید. تا زمانی که یک یا چند هدف را انتخاب نکنید، دکمه اشتراک گذاری پنهان می شود.

هنگامی که یک هدف را به اشتراک می گذارید، فقط اطلاعات پیکربندی به اشتراک گذاشته می شود. اطلاعات شما خصوصی باقی می ماند.

وارد کردن اهداف از گالری راه حل ها:

به جای ایجاد اهداف خود، می توانید آنها را از گالری راه حل ها وارد کنید. وقتی یک هدف را از گالری راه حل ها وارد می کنید، فقط الگوی هدف به حساب شما وارد می شود. هیچ یک از داده های تبدیل از حساب منبع وارد نمی شود. سپس می توانید از اهداف وارد شده برای ردیابی تبدیل ها در حساب Google Analytics خود استفاده کنید.

شناسه شکاف هدف برای اهداف وارد شده:

هنگامی که یک هدف را از گالری راه حل ها وارد می کنید، به شناسه شکاف هدف بعدی موجود اختصاص داده می شود. می توانید شناسه شکاف متفاوت و بدون استفاده را انتخاب کنید، یا می توانید شناسه شکاف موجود را رونویسی کنید.

بازنویسی شناسه شکاف هدف استفاده شده با یک هدف جدید، هیچ داده تبدیل قبلی را تغییر نمی دهد. اطمینان حاصل کنید که هر تغییری در یک هدف موجود ایجاد می کنید.

روشن کردن ردیابی تجارت الکترونیک در Google

کد ردیابی تجزیه و تحلیل GOOGLE:

به طور پیش فرض، Miva کد مورد نیاز برای ردیابی داده های تجارت الکترونیکی را اضافه می کند. با این حال، تنظیماتی در Google Analytics وجود دارد که باید آن را نیز فعال کنید. وارد Google Analytics شوید، روی Admin کلیک کنید و از ستون View “تنظیمات تجارت الکترونیک” را انتخاب کنید.

در اینجا می توانید ردیابی تجارت الکترونیک را فعال کنید اگر قبلاً فعال نشده است:

آموزش Google Analytics

ردیابی را تأیید کنید

تأیید کنید همه چیز به درستی دنبال می شود. شما باید بتوانید داده های Real Time Analytics را مشاهده کرده و بلافاصله نمای صفحه را مشاهده کنید. هنگامی که اولین سفارش شما وارد می شود، تأیید کنید که همه داده های تجارت نیز ردیابی می شوند.

 

مقالات مرتبط :

افزودن پیام متنی به Google Analytics

فهرست مطالب

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 12 =