انتخاب رنگ در طراحی وب سایت

انتخاب رنگ اصلی ترین بخش طراحی یک وب سایت است چرا که انتخاب رنگ مناسب در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد در طراحی سایت یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی انتخاب میکنید البته که بهتر است این رنگ را با مطالعه روانشناسی رنگ ها انتخاب کنید چرا که به عنوان رنگ برند شما شناخته می شود در این مقاله شما را با تئوری رنگ ها و معنای هر رنگ آشنا میکنیم تا بتوانید انتخاب رنگ درستی داشته باشید.

انتخاب رنگ در طراحی وب سایت

برای انتخاب رنگ مناسب در طراحی وب سایت خود بهتر است از رنگ های مخصوص وب استفاده کنید چرا که یک رنگ ممکن در دستگاه مختلف متفاوت دیده شود پی میتوانید کد های رنگ را از ویرایش تصاویر مثل فتوشاپ و … با عنوان web colors بدست بیاورید
نکنه مهمی که باید در انتخاب رنگ در نظر بگیرید اینکه از تعداد رنگ بالا استفاده نکنید باید رنگی را انتخاب کنید که بازدید کننده را به سوی کاری که میخواین انجام بده سوق دهید

انتخاب رنگ متن:

رنگ متن را باید جوری انتخاب کنید که کاربر از دیدن آن خسته نشود و به راحتی خوانده شوند بهترین ترکیب برای طراحی سایت اینکه رنگ نوشته ها تیره و رنگ پس زمینه روشن انتخاب شود چرا که اگر رنگی استفاده کنید ممکن چشم کاربر خسته بشود و زیاد نتواند در سایت شما بماند و محتوا شما را بخواند.
رنگ تمام صفحات با هم هماهنگ باشند
برای طراحی همه صفحات سایت باید از یک ترکیب رنگی یکسان استفاده کنید زیرا اگر هر صفحه ای را رنگ های متفاوت از هم انتخاب کنید باعث میشود کاربر سردرگم شود اما اگر رنگ سربرگ و پاورقی را یک رنگ انتخاب کنید باعث یکدست شدن و خوشفرم بودن آن می شود.

انتخاب رنگ سازمانی:

در طراحی سایت باید به رنگ برند و کسب و کار شرکت یا سازمان وفادار باشید.
اگر رنگی قبلا در لوگو و برندی از شرکت استفاده شده، همان را در طراحی سایت مد نظر قرار دهید که خود نشانی از خوش سلیقگی می باشد و این رنگ همیشه در ذهن کاربران باقی می ماند.

آشنایی با روانشناسی هر رنگ

رنگ سفید نشانه صداقت و صمیمیت و انرژی بخش است و میتواند رنگ مناسب برای بکگراند سایت باشد.
رنگ سیاه نشانه قدرت شهامت ظرافت است و میتواند رنگ مناسب برای متن باشد و به عنوان پس زمینه بهتر است استفاده نشود چون باعث خسته شدن چشم کاربران میشود
رنگ قرمز نشانه هیجان توانایی و ضربان قلب و تنفس را بالا می برد و می تواند برای سایت های فروشگاهی قسمت دکمه خرید استفاده شود تا کاربر را ترغیب به خرید کند یا برای قسمت هایی که میخواهید کاربر وارد شود یا انجام دهد استفاده کنید.
رنگ آبی نشانه امنیت مسئولیت پذیری اعتماد است
رنگ سبز نشانه آزادی فراوانی پیشرفت تندرستی است می تواند برای سایت های تجارتی به کار برد زیرا بیانگر ثروت و مقام است و همین طور برای دید کاربران راحت تر است
رنگ قهوه ای نشانه توانگری مالی و کمک کننده و تاثیر گذار است
رنگ خاکستری نشانه صمیمیت اعتبار و نفوذ و عملی است و میتواند برای سایت های تجارتی به کار برد زیرا بیانگر سنت گرایی است.
رنگ صورتی نشانه ظرافت و زنانگی ملایمت است و میتواند برای سایت های کودکان و
رنگ بنفش نشانه دارایی اعتبار و نفوذ وقار شاهانه بودن است و میتواند برای سایت های تجارتی استفاده شود زیرا نشانه بزرگ نشان دادن است و همین طور برای سایت های هنری هم میتوان استفاده کرد
رنگ نارنجی نشانه تشویق کردن تعادل گرمایی لذت و خوش گذرانی است
رنگ زرد نشانه گرمی، خوشی، است این رنگ تمرکز را افزایش میده و سوخت و ساز را افزایش می دهد
زرد : نور خورشید ، گرمی ، خوشی ، نامردی ، ترسویی و حسادت . در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه است و برای تاکید نیز خوب است . زرد باعث افزایش تمرکز شده ، سوخت و ساز را زیاد میکند و سخت ترین رنگ برای چشم هاست .
رنگ طلایی نشانه گران بودن و پرستیژ است
رنگ نقره ای نشانه علمی بودن و اعتبار سرما است
با مطالعه این مقاله می توانید نتیجه بگیرید که رنگ یکی از قسمت های مهم در طراحی سایت است و نباید اهمیت آن را نادیده بگیرید چرا که برند شما را با رنگی که انتخاب می کنید شناسایی میکنند و هر رنگی هم که انتخاب میکنید روانشناسی خاصی دارد پس بهتره هوشمندانه رنگ سایت خود را انتخاب کنید

 

پشتیبانی سایت وردپرسی شما

کارشناسان شرکت چکاوک شهر با بیش از 10 سال سابقه در زمینه طراحی سایت، تسلط کامل به پلاگین ها، توابع وردپرسی، قالب ها شمارا در رفع مشکلات پیش آمده و پشتیبانی دوره ای یاری می کند. کافیست با ما تماس بگیرید

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 4 =