تنظیم و مدیریت رویدادهای تبدیل

تنظیم و مدیریت رویدادهای تبدیل

تنظیم و مدیریت رویدادهای تبدیل (مهمترین اقدامات کاربران خود را اندازه گیری کنید.)

تبدیل ها، فعالیتهای کاربر است که به موفقیت کسب و کار شما کمک می کند. نمونه هایی از تبدیل شامل خرید (برای یک سایت تجارت الکترونیک)، تکمیل سطح بازی (برای یک برنامه بازی موبایل) و یا ارسال فرم اطلاعات تماس (برای یک سایت بازاریابی یا تولید سرنخ) است.

در ویژگی های Google Analytics 4، این فعالیتها را با استفاده از رویدادهای تبدیل اندازه گیری می کنید. (در ویژگی Universal Analytics، از اهداف برای اندازه گیری فعالیت های مشابه استفاده می کنید.)

داده هایی که در گزارش های Google Analytics 4 خود مشاهده می کنید، از رویدادهایی ناشی می شود که در اثر تعامل کاربران با وب سایت و یا برنامه شما فعال می شوند. ویژگی های Google Analytics 4 چهار رویداد جمع آوری شده را به صورت تبدیل، علامت گذاری می کند.

  • اول باز (first open)

  • در خرید برنامه (in app purchase)
  • تبدیل اشتراک فروشگاه برنامه App store subscription convert))
  • تمدید اشتراک فروشگاه برنامه App store subscription renew))

این چهار رویداد فقط برنامه هستند.

علاوه بر رویدادهای تبدیل جمع آوری شده به صورت خودکار، می توانید تا 30 رویداد در هر ویژگی را به عنوان تبدیل، علامت گذاری کنید.

یک رویداد را به عنوان تبدیل علامت گذاری کنید

برای علامت گذاری یک رویداد به عنوان تبدیل، به مجوز ویرایش نیاز دارید. می توانید یک رویداد موجود را به عنوان تبدیل علامت گذاری کنید، یا می توانید یک رویداد ایجاد یا اصلاح کنید و آن را به عنوان تبدیل علامت گذاری کنید.

یک رویداد موجود را به عنوان تبدیل علامت گذاری کنید

برای علامت گذاری هر یک از رویدادهای موجود خود به عنوان تبدیل:

  1. وارد Google Analytics شوید.
  2. ویژگی خود را انتخاب کنید.
  3. در پنجره سمت چپ، Configure > Events را انتخاب کنید.
  4. رویداد را پیدا کنید، سپس در سمت راست، علامت گذاری را به عنوان تبدیل روشن کنید.

هنگامی که یک رویداد را به عنوان تبدیل علامت گذاری می کنید، در جدول رویدادهای تبدیل ظاهر می شود. ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد تا در گزارش های شما ظاهر شود. اگر در این بازه زمانی داده های تبدیل را مشاهده نمی کنید، ممکن است بخواهید تأیید کنید که داده های شما در حال جمع آوری است.

% توجه: علامت گذاری یک رویداد به عنوان تبدیل بر داده هایی که قبلاً جمع آوری کرده اید، از جمله اطلاعات انتساب مربوط به آن رویداد، تأثیر نمی گذارد. فقط در مورد داده های جدید صدق می کند.

قبل از جمع آوری داده ها، رویدادهای تبدیل جدید را شناسایی کنید.

اگر قصد دارید یک رویداد را تغییر دهید یا یک رویداد سفارشی ایجاد کنید، می توانید پیشاپیش آن را به عنوان تبدیل شناسایی کنید. با انجام این کار، تمام اطلاعات اسناد مرتبط با آن رویداد به محض شروع به ثبت آن، جمع آوری می شود.

% توجه: این رویداد جدیدی ایجاد نمی کند. در عوض، به Google Analytics می گوید که در صورت مشاهده رویدادی با این نام، آن را به عنوان تبدیل تلقی کنید. هنوز باید رویداد را ایجاد کنید. درباره ایجاد رویدادها بیشتر بدانید.

برای شناسایی یک رویداد تبدیل قبل از جمع آوری داده ها:

  1. وارد Google Analytics شوید.
  2. ویژگی خود را انتخاب کنید.
  3. در پنجره سمت چپ، پیکربندی> تبدیل ها را انتخاب کنید.
  4. روی رویداد تبدیل جدید کلیک کنید.
  5. نام رویدادی را که ایجاد یا اصلاح می کنید وارد کنید. حتماً نام دقیقی را که قصد دارید هنگام ایجاد رویداد استفاده کنید وارد کنید.
  6. روی ذخیره کلیک کنید.

ایجاد یا اصلاح یک رویداد و علامت گذاری آن به عنوان تبدیل

اگر نیاز به جمع آوری داده های پیشرفته تری نسبت به رویدادهای جمع آوری شده خودکار دارید، می توانید یک رویداد موجود را تغییر دهید یا یک رویداد سفارشی ایجاد کنید، مانند نمای صفحه از صفحه تأیید تسویه حساب خود. همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، شما می توانید:

 یا

یک رویداد تبدیل را خاموش کنید

برای توقف استفاده از رویداد به عنوان تبدیل، علامت گذاری به عنوان تبدیل را برای آن رویداد خاموش کنید. خاموش کردن تبدیل بر داده هایی که قبلاً جمع آوری کرده اید تأثیر نمی گذارد (رویدادهای تبدیل تاریخی هنوز به عنوان تبدیل نشان داده می شوند).

% توجه: اگر بازاریابی مجدد را برای دارایی خود فعال کرده اید و جریان داده ای برنامه را برای آن ویژگی ایجاد کرده اید، رویداد session_start به طور خودکار به عنوان تبدیل علامت گذاری می شود و نمی توانید علامت آن را بردارید.

تنظیمات اختیاری برای برنامه ها

برگه تنظیمات شبکه در صفحه رویدادها> تبدیل ها دارای تنظیمات اضافی برای جریان داده های برنامه است. اگر جریان داده وب دارید، این بخش را رد کنید.

یک شبکه اضافه کنید

می توانید تبدیل ها را ارسال کرده و عملکرد را در شبکه های تبلیغاتی پیگیری کنید. برای افزودن شبکه:

  1. وارد Google Analytics شوید.
  2. ویژگی خود را انتخاب کنید.
  3. در پنجره سمت چپ، پیکربندی> تبدیل ها را انتخاب کنید.
  4. روی تنظیمات شبکه> شبکه جدید کلیک کنید.
  5. شبکه را از منو انتخاب کنید.
  6. منبع به طور خودکار نام شبکه است. برخی از شبکه ها همچنین فراداده هایی در مورد رسانه کمپین و نام کمپین ارائه می دهند، بنابراین نیازی به ورودی اضافی نیست. برای سایر شبکه ها، ما زمینه کمپین و نام کمپین را برای ضبط اطلاعات سفارشی ارائه کرده ایم. از URL ایجاد شده به عنوان پیوند ارجاع خود استفاده کنید (URL را کپی و جایگذاری کنید).
  • کلیک کنید: اگر در حال راه اندازی کمپینی برای سوق دادن کاربران به بارگیری برنامه هستید، از نشانی اینترنتی ایجاد شده در اینجا استفاده کنید.
  • پیوند عمیق: اگر کمپینی را برای جذب مجدد کاربران برنامه های موجود اجرا می کنید، از برگه DEEP LINK استفاده کنید. در این بخش، طرح URL و اطلاعات مسیر را وارد کنید. پارامترهای مشابه اضافه می شود.
  1. (اختیاری) برای ارسال مجدد اطلاعات تبدیل به شبکه، Configure Postback را روشن کنید.
  2. روی ذخیره کلیک کنید.

پست های برگشتی

یک پست بک اطلاعات تبدیل شما را به یک شبکه تبلیغاتی ارسال می کند. ارسال مجدد اختیاری است. شما می توانید داده های first_open را علاوه بر سایر رویدادهای تبدیل درون برنامه ای ارسال کنید. اگر تصمیم به راه اندازی Postback دارید، همچنین انتخاب می کنید که آیا همه تبدیل ها به شبکه ارسال شوند یا فقط تبدیلاتی که Analytics به آن شبکه خاص نسبت می دهد ارسال شود.

ارسال پست به شبکه ها کمک می کند تا ترافیکی را که برای شما ارسال می کنند بهینه کنند. به عنوان مثال، اگر شبکه ای می داند که برنامه ای در دستگاه بارگیری شده است، همچنین می داند که تبلیغات اضافی آن برنامه را به آن دستگاه نشان ندهد.

اگر تمام داده های تبدیل را به شبکه ارسال کنید، آن شبکه قادر است ترافیک خود را بر اساس آگاهی از تبدیل از همه شبکه ها بهینه کند. هنگامی که همه داده های تبدیل را به یک شبکه ارسال می کنید، سایر شبکه های دخیل در تبدیل تبدیل ناشناس هستند.

اگر یکی از 1) همه داده های سطح دارایی، 2) رویدادهای جداگانه، یا 3) نام رویدادهای خاص یا ویژگیهای کاربر از شخصی سازی تبلیغات حذف شده باشد، آنالیتیکس یک سیگنال اضافی (به نام npa) در Postbacks اضافه می کند که نشان می دهد شبکه ها نباید از داده ها برای تبلیغات شخصی استفاده کنید. توجه داشته باشید که هر شبکه با سیگنال npa توسط آن شبکه تعیین می شود.

برای پیکربندی Postback:

  1. وارد Google Analytics شوید.
  2. ویژگی خود را انتخاب کنید.
  3. در پنجره سمت چپ، پیکربندی> تبدیل ها را انتخاب کنید.
  4. روی تنظیمات شبکه کلیک کنید.
  5. در ردیف مربوط به شبکه، روی پیکربندی ارسال مجدد کلیک کنید.
  6. تبدیلهایی را که می خواهید ارسال کنید انتخاب کنید و فقط تبدیلهای منتسب به این شبکه یا همه تبدیلها را انتخاب کنید.
  7. پارامترهای شبکه (به عنوان مثال، شناسه ردیابی، رمز تبلیغات) را وارد کنید. پارامترها بر اساس شبکه متفاوت است.
  8. روی ذخیره کلیک کنید.

* اگر شخصی سازی تبلیغات را طبق دستورالعمل های حفاظت از داده های خود غیرفعال کنید و کاربر شما Postbacks را فعال کند، این اطلاعات با Postback همراه می شوند.

کمپین های سفارشی برای برنامه های Google Play

وقتی از کمپین سفارشی برای برنامه ای که از طریق Google Play توزیع می کنید استفاده می کنید، از URL Builder URL برای ایجاد URL های سفارشی خود استفاده کنید.

رویدادهای تبدیل را در گزارش ها مشاهده کنید

در برگه رویدادهای تبدیل،بر روی یک رویداد کلیک کنید تا گزارشی درباره آن رویداد باز شود. بسته به رویداد، یا داشبورد یا گزارش اکسپلورر را مشاهده خواهید کرد.

برای افزودن مقایسه ها و انتخاب مدل انتسابی برای این گزارش ها، در بالا سمت چپ، روی کلیک کنید. درباره سفارشی سازی گزارش ها بیشتر بدانید.

*همه مدلهای انتسابی در Analytics بازدیدهای مستقیم را از دریافت اعتبار اسناد منع می کنند مگر اینکه تبدیل به یک کمپین نسبت داده نشود. درباره نحوه نسبت دهی تبدیل های مختلف بیشتر بدانید.

در گزارشهای اکسپلورر رویداد، روی منوهای کشویی در گوشه بالا سمت چپ نمودار خطی کلیک کنید تا معیارها و ابعاد گزارش را تنظیم کنید. به عنوان مثال، می توانید بین نمایش تعداد تبدیل و ارزش رویداد جابجا شوید و می توانید منشا رویدادها را بر اساس منبع رویداد، رسانه رویداد، کمپین رویداد و موارد دیگر مشاهده کنید.

برای افزودن ابعاد ثانویه به جدول کاوشگر، روی نماد بعلاوه افزودن کلیک کنید. یا ابعادی را با نام جستجو کنید.

سایر مقالات:

افزودن پیام متنی به Google Analytics

فهرست مطالب

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =