سئو محلی وب سایت

17 بازدید

سئو محلی وب سایت

بهینه سازی و سئوی سایت برای تمامی وبمسترها اهمیت زیادی دارد. سئوی محلی یا local seo نیز یکی از فاکتورهای گوگل جهت رتبه بندی وب سایت‎ها‎ است. این موتور جستجو با استفاده از سئوی محلی می‎تواند محل فعالیت وب سایت‎ها‎ را مشخص کند و سوابق و حیطه فعالیت آنها را در اختیار کاربران قرار دهد. موتور جستجوی گوگل با استفاده از IP این کار را انجام می‎دهد که برای متخصصین انجام آن کار سختی نیست. گوگل با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در سیستم‎ها‎ی مختلف از قبیل گوگل مپ و Google Bussiness می‎تواند مکان شرکت‎ها‎ را تشخیص دهد و موقعیت جغرافیایی تجارت و کار آنها را بر اساس آی پی تعیین نماید.

سئوی محلی به منظور بهینه سازی وبسایت برای افزایش رتبه، در نتایج محلی و وابسته به منطقه جغرافیایی کاربران صورت می‎گیرد. موتور جستجوی گوگل بیش از یک سوم جستجوها و ورودی‎ها‎ را مربوط به جستجوهای محلی برآورد کرده است. بنابراین مدیران وب سایت‎ها‎ می‎توانند با اعلام مکان جغرافیایی که در آن هستند و با استفاده از کلمات کلیدی موضوع فعالیت، میزان بازدیدکننده‎ها‎ی سایت را افزایش دهند. موتور جستجو و روبات‎ها‎ی سایت گوگل توجه خاصی به جستجوهای محلی و منطقه ای نشان داده اند و به دنبال ارائه اطلاعات از نزدیکترین مکان ها به کاربران هستند. به همین دلیل اهمیت سئوی محلی در آینده بیشتر می‎شود و جلب نظر گوگل می‎تواند در بهینه سازی وب سایت موثر واقع شود.

در صورتی که کسب و کار و تجارت در مکان جغرافیایی خاصی انجام ‎شود، علاوه بر کارهایی که برای سئوی سایت نیاز است، سئوی محلی یا local seoنیز ضرورت پیدا می کند. به عنوان نمونه رستورانی که در غرب تهران تاسیس شده است، با اقدام به سئوی محلی، می‎تواند علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت، مشتری‎ها‎ی خود را نیز افزایش دهد.

سئو محلی با الگوریتم کبوتر

سئو محلی با الگوریتم کبوتر تکمیل می شود. این الگوریتم که نقش یافتن بهترین نتایج گوگل و نمایش آن ها به کاربران را بر عهده دارد، توجه زیادی به لوکال سئو می کند. در حقیقت این الگوریتم به منظور شناسایی و ثبت مکان جغرافیایی وبسایت ها و خواندن آدرس ها از گوگل مپ طراحی شده و برای جستجوی محلی به کار می آید.

نوشتن آدرس در سئو سایت

نوشتن آدرس در سئو سایت محلی تاثیر دارد. در کنار تمام کلمات کلیدی که برای سایت وارد می کنید، نام منطقه خود را نیز وارد نمایید. از آنجایی که کاربران شما بسیار مشتاقند که خدمات را در نزدیک ترین مکان به خود پیدا کنند، بیشترین ورودی های سایت شما از طریق سئو محلی خواهد بود. نوشتن آدرس در سئو سایت نیز تاثیر خوبی دارد، بخصوص اگر آدرس را در بخش فوتر سایت بنویسید.

سئو محلی با گوگل مپ

سئو محلی با گوگل مپ آغاز می شود. قبل از هرچیز باید آدرس شرکت و سازمان خود را که برای آن سایت زده اید، در نقشه گوگل ثبت کنید. این اولین قدم برای معرفی آدرس پستی تان به گوگل خواهد بود. نامی که در گوگل مپ ثبت می کنید باید ترجیحا شامل کلمه کلیدی مورد نظر در سئو سایت باشد. بعد از آن چند روز طول می کشد تا کاربران پس از جستجوی نام شرکت شما آدرس و دیگر مشخصات شرکتتان را سمت راست آدرس سایت در نتایج جستجو ببینید.

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

10 دلیلی که سئو محلی باعث شده جذب مشتریان جدید به کسب و کارها بیشتر شود:

1- بطور متوسط 64 درصد مشتریان محلی در اینترنت بدنبال کسب و کارهای جدید هستند

2- تعداد جستجوی های محلی طی این چند ساله حدود 58 درصد رشد داشته است.

3- جستجوی محلی بسیار هدفمند و سریع می باشد.

4- درصد زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به مشتری می شوند.

5- گوشی های هوشمند که از اینترنت استفاده می نمایند دائما در حال اضافه شدن هستند.

6- بازگشت سرمایه در سئو محلی در مقایسه با سایر روش های تبلیغات محلی، بسیار سریعتر است.

7- تنها 10 درصد از کسب و کارها محل خود را در Google palce ثبت کرده اند.

8- بسیاری از فرصت های کسب و کار محلی رایگان هستند.

9- حدودا خوانندگان روز نامه های محلی بین 40 تا 80درصد افت داشته اند.

10- حدود 70درصد از مشتریان به کسب و کارهای محلی اعتماد دارند.