ساختار حساب Analytics

ساختار حساب Analytics

آشنایی با ساختار حساب Analytics

اکنون که می دانید چگونه داده ها جمع آوری می شوند، بیایید نحوه سازماندهی حساب های Google Analytics را بررسی کنیم.

همه حساب های Google Analytics شما را می توان تحت “سازمان” گروه بندی کرد که اختیاری است. این به شما امکان می دهد چندین حساب Google Analytics را در یک گروه مدیریت کنید.

مشاغل یا آژانس های بزرگ می توانند چندین حساب داشته باشند، در حالی که مشاغل متوسط ​​تا کوچک عموما (فقط) از یک حساب استفاده می کنند. هنگامی که یک حساب ایجاد می کنید، به طور خودکار یک ویژگی و در آن ویژگی، نمایهی برای آن حساب ایجاد می کنید. اما هر حساب Analytics می تواند چندین ویژگی داشته باشد و هر ویژگی می تواند چندین نما داشته باشد. این به شما امکان می دهد مجموعه داده های Analytics خود را به گونه ای سازماندهی کنید که به بهترین نحو تجارت شما را نشان دهد.

حساب Google Analytics نحوه جمع آوری داده ها از وب سایت های شما را تعیین می کند و مدیریت می کند که چه کسانی می توانند به آن داده ها دسترسی داشته باشند. معمولا، شما می توانید حساب های تجزیه و تحلیل جداگانه برای مشاغل یا واحدهای تجاری متفاوت ایجاد کنید.

هر حساب Google Analytics حداقل یک “ویژگی” دارد. هر ویژگی می تواند داده ها را مستقل از یکدیگر با استفاده از یک شناسه ردیابی منحصر به فرد که در کد رهگیری شما ظاهر می شود، جمع آوری کند.

شما می توانید چندین ویژگی را به هر حساب اختصاص دهید؛ بنابراین می توانید داده ها را از وب سایت های مختلف، برنامه های تلفن همراه یا سایر دارایی های دیجیتالی مرتبط با کسب و کار خود جمع آوری کنید.

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید ویژگی های جداگانه ای برای مناطق فروش مختلف یا مارک ها و برندهای مختلف داشته باشید. این به شما این امکان را می دهد که به راحتی داده های مربوط به بخش خاصی از مشاغل خود را مشاهده کنید اما به خاطر داشته باشید این به شما امکان نمی دهد که داده های خاص جداگانه را به صورت کلی مشاهده کنید.

مشاهده تنظیمات

همانطور که هر حساب می تواند چندین “ویژگی” داشته باشد، هر ویژگی می تواند چندین “نمایه” داشته باشد. شما می توانید در تنظیمات پیکربندی خود از ویژگی ای به نام Filters استفاده کنید تا مشخص کنید که برای هر نمایه چه داده هایی را می خواهید در گزارش ها قرار دهید.

مثلا، فروشگاه Google محصولات خود را از وب سایت خود در مناطق مختلف جغرافیایی می فروشد. آنها می توانند یک نمایه ایجاد کنند که شامل تمام داده های وب سایت جهانی آنها باشد اما اگر آنها بخواهند داده های مناطق مختلف را مشاهده کنند، می توانند نمایه های جداگانه ای برای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا ایجاد کنند. اگر Google Store می خواست فقط داده های مربوط به ترافیک خارجی (که شامل کارکنان فروشگاه خودشان نمی شد) را مشاهده کند، می تواند نمایه ای را ایجاد کند که ترافیک داخلی را بر اساس آدرس IP فیلتر کند.

سطح نمایه نیز به شما امکان می دهد “اهداف” Google Analytics را تنظیم کنید. اهداف یک روش ارزشمند برای ردیابی تبدیل ها یا اهداف تجاری از وب سایت شما هستند. یک هدف می تواند این باشد که چه تعداد کاربر برای خبرنامه ایمیل ثبت نام کرده اند یا چند کاربر یک محصول خریداری کرده اند. اهداف و تبدیل ها را در درس بعدی بحث خواهیم کرد.

هنگام تنظیم حساب ها، ویژگی ها و نمایه ها مراقب باشید؛ زیرا توسط Google Analytics نمی توانید داده ها را پس از جمع آوری و پردازش تغییر دهید.

قبل از اینکه به مجوزهای دسترسی کاربر بپردازیم، چند نکته مهم در مورد نمایه ها وجود دارد:

  1. نمایه های جدید فقط شامل داده هایی از تاریخ ایجاد نمایه و به بعد است. وقتی نمایه جدیدی ایجاد می کنید، داده های گذشته را شامل نمی شود.
  2. در صورت حذف نمایه، فقط سرپرستان می توانند آن نمایه را در مدت زمان محدود بازیابی کنند. در غیر این صورت، نمایه برای همیشه حذف می شود.

مجوزهای کاربر

می توانید مجوزها را در سطح حساب، ویژگی یا نمایه به سایر کاربران اختصاص دهید که هر سطح، مجوزها را از سطح بالای خود به ارث می برد.

برای نمونه، اگر به یک حساب دسترسی دارید، مجوزهای دسترسی یکسانی به ویژگی ها و نمایه های زیر آن حساب دارید. اما اگر فقط مجوزهای دسترسی به یک نمایه را دارید، اجازه تغییر ویژگی یا حساب مرتبط با آن نمایه را نخواهید داشت.

با کلیک روی “Admin”، Google Analytics به شما امکان می دهد مجوزهای کاربر را برای: “مدیریت کاربران”، “ویرایش”، “همکاری” یا “خواندن و تجزیه و تحلیل” تنظیم کنید.

  • “مدیریت کاربران” به کاربران امکان می دهد که دسترسی کاربر به حساب، ویژگی یا نمایه را اضافه یا حذف کنند.
  • “ویرایش”، به کاربران این امکان را می دهد که در تنظیمات پیکربندی، تغییراتی ایجاد کنند.
  • “همکاری”، به کاربران این امکان را می دهد که مواردی مانند داشبورد یا تنظیمات اندازه گیری خاص را به اشتراک بگذارند.
  • و در نهایت، “خواندن و تجزیه و تحلیل”، به کاربران امکان مشاهده داده ها، تجزیه و تحلیل گزارش ها و ایجاد داشبورد را می دهد، اما آنها را از ایجاد تغییرات در تنظیمات یا افزودن کاربران جدید منع می کند.

نحوه پیکربندی سازمان ها، حساب ها، ویژگی ها و نمایه ها می تواند بر نحوه جمع آوری داده های شما تأثیر بگذارد. هنگام راه اندازی پیاده سازی Google Analytics خود متفکر باشید و اطمینان حاصل کنید که خواص و نمایه داده های جمع آوری شده را با ساختار کلی کسب و کار خود هماهنگ کرده اید.

مقالات مرتبط :

افزودن پیام متنی به Google Analytics

فهرست مطالب

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + نوزده =