مروری بر گزارشات مخاطبان

مروری بر گزارشات مخاطبان

آشنایی و مروری بر گزارشات مخاطبان

گزارش های مخاطبان در هدایت کننده سمت چپ در بخش Audience قرار دارد. این گزارش ها می توانند به شما در درک بهتر ویژگی های کاربران کمک کنند. ویژگی های کاربران می تواند شامل موضوعاتی همچون کشورهای کاربران، به چه زبانی صحبت می کند و فناوری مورد استفاده برای دسترسی به سایت شما هستند. اما می تواند شامل داده هایی مانند سن و جنسیت، تعامل و وفاداری آنها و حتی برخی از علایق شان باشد.

گزارش کاربران فعال

بیایید با گزارش Active Users شروع کنیم. این می تواند به شما نشان دهد که چند کاربر حداقل یک جلسه داخل سایت شما در روز گذشته، هفت روز، 14 روز و 30 روز داشته اند. ما این را site reach یا stickiness می نامیم.

اگر فعالیت های بازاریابی و محتوای سایت شما، کاربران را تشویق به بازدید و بازگشت به سایت شما می کند، کاربران فعال در هر بازه زمانی باید افزایش یابد.

گزارش جمعیت شناسی و علایق

در مرحله بعد، بیایید به گزارش های Demographics و Interests نگاه کنیم. گزارش های Demographics، اطلاعاتی در مورد سن و جنسیت کاربران شما ارائه می دهد. گزارشات Interests ترجیحات کاربران شما را برای انواع خاصی از محتوای وب مانند فناوری، موسیقی، مسافرت یا تلویزیون به نمایش می گذارد.

% این اطلاعات از دو جهت مفید است:

  1. اگر مخاطب مورد نظر خود را می شناسید، می تواند به تأیید رسیدن افراد مناسب کمک کند.
  2. می تواند به تصمیم گیری در مورد استراتژی بازاریابی و محتوای شما کمک کند.

توجه داشته باشید که برای مشاهده داده ها در این گزارش ها، ابتدا باید ویژگی های تبلیغاتی را در گزارش های Demographics and Interests برای هر ویژگی، فعال کنید.

به برگه Admin در بخش Property بروید و Properties Settings را انتخاب کنید. در بخش Advertising Features، Enable Demographics and Interest Reports را فعال کنید.

پس از فعال شدن، داده های مربوط به سن، جنسیت و علایق کاربران خود را در گزارش های جمعیت شناسی و علایق خود مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که اگر این ویژگی را به تازگی فعال کرده اید، ممکن است یک یا دو روز طول بکشد تا داده ها در این گزارش ها ظاهر شوند. همچنین اگر بازدیدکنندگان سایت شما بسیار کم است یا بخش شما بسیار کوچک است، ممکن است گزارش های جمعیتی، حاوی هیچ گونه داده ای نباشد.

گزارش های جغرافیایی

گزارش Location تحت Geo، یکی از مفیدترین گزارش های مخاطبان است. Google Analytics می تواند به طور ناشناس قاره، شبه قاره، کشور و شهر کاربر را از طریق آدرس IP استفاده شده توسط مرورگر آنها تعیین کند. به نقشه حرارت جغرافیایی در بالای گزارش توجه کنید که می توانید آن را برای نمایش معیارهای مختلف تنظیم کنید.

برای مثال، تغییر نقشه برای نمایش percent of New Visits به شما امکان می دهد بازارهای جدید بالقوه را بر اساس ترافیک کاربران جدید به وب سایت خود شناسایی کنید. این عمل باعث می شود که شما در تصمیم گیری درباره ایجاد آگاهی یا سرمایه گذاری روی وفاداری مشتری در مکان های خاص کمک کند.

همچنین می توانید از جدول زیر تجسم برای شناسایی مناطقی که تعداد تبدیل (یا معاملات) زیادی دارند اما نرخ تردد پایین است، استفاده کنید که نشان دهنده بازارهای استفاده نشده برای تبلیغات باشد.

یکی دیگر از تکنیک های تجزیه و تحلیل این است که مناطقی را که قبلاً مخاطبان زیادی دارید، اما عملکرد آنها کمتر از حد متوسط ​​است، شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر برخی مناطق دارای نرخ پرش بالاتر از حد متوسط ​​هستند (یا کاربرانی که پس از مشاهده یک صفحه جدا می شوند)، ممکن است نیاز به تبلیغات یا وب سایت برای خود داشته باشید. شاید لازم باشد تبلیغ یا سایت خود را به زبان محلی ترجمه کنید یا محتوای خاص جغرافیایی اضافه کنید.

گزارش رفتار

در زیر Geo، مجموعه ای از گزارش های رفتاری وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید که کاربران هر چند وقت یکبار از وب سایت شما بازدید کرده و به آن برگشتند. گزارش New vs Returning معیارهای کسب، رفتار و هدف تبدیل را برای کاربران جدید و بازگشت نشان می دهد. می توانید این مقایسه را در طول زمان مشاهده کنید تا ببینید که چگونه وفاداری مخاطب در حال تغییر است.

هنگام ارزیابی ترکیب کاربران جدید و بازگشتی به سایت خود، اهداف وب سایت خود و همچنین فعالیت های بازاریابی خود را در نظر بگیرید.

گزارشات فناوری و موبایل

پایین گزارش رفتار، گزارش های Technology و Mobile می تواند به شما کمک کند تا متوجه بشوید که مخاطبان شما از چه فناوری هایی برای مصرف محتوای سایت شما استفاده می کنند. این گزارش ها می توانند به شما کمک کنند تا سایت خود را دقیق تنظیم کنید تا از عملکرد کامل آن در دستگاه ها و مرورگرهای مختلف اطمینان حاصل کنید.

برای نمونه، می توانید از گزارش Browser and Operating systems برای شناسایی سریع مشکلات برخی از مرورگرهای سایت خود استفاده کنید. اگر نسبت جستجوی وب سایت شما نسبتاً بالا است، ممکن است لازم باشد نسخه ای از وب سایت خود را که دارای محتوای ساده و هدایت ساده تر می باشد، برای تلفن همراه بهینه کنید.

همچنین ایده خوبی است که بفهمید کاربران در حال مهاجرت از دسکتاپ به موبایل هستند و بر این اساس توسعه شما را برنامه ریزی کنند. شما از گزارش Overview  در بخش Mobile می توانید برای بررسی تفکیک ترافیک خود بر اساس تلفن های هوشمند، رایانه لوحی و دستگاه های رومیزی استفاده کنید. این گزارش را بررسی کنید تا ببینید چقدر سرعت استفاده از سایت شما در موبایل در طول زمان افزایش یافته است.

گزارش Devices به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری در مورد دستگاه هایی که برای مرور سایت شما استفاده می شوند را مشاهده کنید. این شامل نام دستگاه تلفن همراه، نام تجاری، انتخاب ورودی، سیستم عامل و سایر ابعاد مانند وضوح صفحه است.

تمامی این گزارشات می توانند به توسعه دهندگان و طراحان شما نحوه ایجاد یک تجربه بهینه سازی شده برای تلفن همراه را مطابق با کاربران شما ارائه دهد.

مقالات مرتبط :

معرفی داشبورد و میانبر سایت

فهرست مطالب

پیام بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 19 =