این روزها بازار بهینهسازی و سئو برای اغلب کسب و کارها داغ داغ است. اما به راستی سئو چیست و به چه دلیل باید یک متخصص در این زمینه استخدام کنیم؟ به تمام فعالیتهایی که انجام میدهید تا سایت شما در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر مانند بینگ رتبه خوبی داشته باشد، اصطلاحاً بهینهسازی برای موتور جستجو یا SEO گفته میشود.
بهبود رتبه سایت در نتایج موتور جستجو
شما میتوانید با استخدام یک متخصص سئو، رتبه سایت خود را بهبود دهید. در این خصوص شما میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب کسب و کارتان همچنین فعالیتهایی مانند نوشتن محتوای تاثیرگذار، بهینهسازی ساختار سایت و…، کاربران بیشتری را به سایت خود جذب کنید.
جذب ترافیک آگاهانه
یک متخصص حرفهای سئو، با استفاده از روشهای درست میتواند یک ترافیک هدفمند را به سمت سایت شما هدایت کرده و بازدیدکنندگان را به مشتریان واقعی شما تبدیل کند. در این زمینه کارشناسان ما در چکاوک شهر میتوانند راهنماییهای مناسب به شما ارائه دهند.
تمرکز بیشتر روی جنبه های دیگر کسب و کار
حتماً برایتان پیش آمده کسب و کاری را به تازگی راهاندازی کرده اما هنوز نگران اجرای درست پروژهها هستید. در این موارد استخدام متخصص سئو میتواند تمام نگرانی شما درباره افزایش فروش محصول یا خدماتتان را از بین ببرد.
محتوا به تنهایی کافی نیست
حتی اگر ۲ نویسنده خوب و خلاق به طور هفتگی ۱۰ مقاله روی سایت شما منتشر کنند، تا زمانی که بهینهسازی مقاله به درستی انجام نشود، بهبود رتبه حاصل نمیشود. وجود یک محتوای مفید به کاربران اجازه میدهد سایت شما را به راحتی پیدا کرده و از آن بازدید داشته باشند. البته این نکته را فراموش نکنید تحقیق کلمه کلیدی درست هم در بهبود رتبه سایت تاثیر زیادی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بخش استخدام نیروی متخصص بازاریابی و دلایل آن در چکاوک شهر را مطالعه کنید.
ارتباط میان سئو و رابط کاربری
بسیاری از افراد تصور میکنند سئو یعنی جستجوی کلمه کلیدی در کنار لینکسازی داخلی و خارجی. این دیدگاه امروزه کاربرد چندانی ندارد. تاکنون اسم الگوریتم رنک برین یا RankBrain به گوشتان خورده است؟ این الگوریتم در سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را به طور رسمی شروع کرده و بر خلاف الگوریتمهایی مانند پاندا و پنگوئن تمرکز خود را روی تعامل کاربران گذاشته است. شاید در نگاه اول بیاهمیت به نظر برسد اما بارگذاری کند سایت، حجم ورودی کاربران را به طرز عجیبی کاهش میدهد.
با توجه به مطالب بالا به این نتیجه میرسیم یکی از وظایف اصلی یک متخصص سئو، کاهش سرعت لود سایت است.
تجربه و تحلیل
سئو یکی از زیرشاخههای دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال است که اجرای درست آن به چندین ماه تلاش مستمر نیاز دارد. این در حالی است که متاسفانه اغلب صاحبان کسب و کار توقع دارند سایتشان در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه مورد نظر برسد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، به یک کارشناس سئوی حرفهای با تجربه و تحلیل بالا نیاز دارید. یک متخصص خوب نیز باید توانایی تطبیق استراتژی بازاریابی با تغییرات را داشته باشد.
درک نحوه عملکرد سایت
یکی دیگر از دلایل استخدام متخصص سئو، درک نحوه عملکرد سایت است. کار یک متخصص سئو، حفظ کردن موارد تکراری مانند robots.txt، نقشه سایت XML، پروتکل HTTPS، خطاهای ۴۰۴ یا ۵۰۰، تغییر مسیر ۳۰۱ نیست. او باید آنقدر این کارها را انجام دهد تا به درک درستی از آنها دست پیدا کند.
یک متخصص سئو باید روی مواردی مانند جستجوی کلمه کلیدی مناسب کسب و کار، ساخت لینک یا بهینهسازی سرعت سایت تسلط کامل داشته باشد. علاوه بر موارد ذکر شده یک کارشناس سئو باید با اصول سئوی تکنیکال هم آشنایی داشته باشد. سئو تکنیکی بسیار پیچیده است، به همین دلیل خوب است که یک متخصص در تیم خود داشته باشید که جنبه فنی وب سایت را بشناسد.
سئو ارزان تر از تبلیغات دیگر
این جمله را بارها و بارها شنیدهایم که برند X برای معرفی خود تبلیغات میلیونی انجام داده حتی از افراد مشهور یا اصطلاحاً سلبریتی هم در تبلیغات خود استفاده کرده است. اگر پول زیادی برای تبلیغات خود در نظر گرفته و تمایل دارید در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب برسید، تبلیغات پولی مناسب شماست. طبق گزارشات به دست آمده بیشتری ترافیک سایت از جستجوی ارگانیک به دست میآید. حالا جستجوی ارگانیک چیست؟ جستجوی ارگانیک یعنی افراد با کلیک روی لینک سایت به صورت کاملاً طبیعی وارد سایت شما شوند. یک متخصص سئو دقیقا میداند از چه روشی این کار را برای سایت شما انجام دهد.
بررسی تمام نتایج کمپین های تبلیغاتی
متخصصان سئو ابزارهای بسیاری برای این کار میشناسند. با استخدام این افراد میتوانید کمپینی که تیم بازاریابی شرکتتان مدتهاست روی آن تلاش کردهاند را به راحتی راهاندازی و تشخیص دهد آیا این کمپین برای شرکت شما سود مالی به همراه دارد یا خیر؟
دانستن قوانین گوگل
یک کارشناس و متخصص سئو اطلاعات خود را به طور مداوم مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و این اطلاعات را به روز میکند. این کار باعث میشود در صورت تغییر ناگهانی در الگوریتمهای گوگل، رتبه سایت شما افت پیدا نکند. به همین دلیل حضور یک متخصص سئو باعث میشود تغییرات موتور جستجو به سرعت شناسایی و نسبت به آنها واکنش نشان داده شود.
آخرین دلیل استخدام متخصص سئو، امنیت کسب و کار شماست. برخی کارشناسان سئوی غیر حرفهای به دلیل انجام یک حرکت اشتباه، مدیر سایت را با خسارتهای جبرانناپذیری رو به رو میکنند. یک متخصص سئو میداند برای جلوگیری از هرگونه عواقب منفی، باید چه نکاتی را در نظر داشته باشد.
معیارهای مهم در استخدام متخصص سئو
آیا اکنون برای استخدام متخصص سئو آماده هستید؟ اگر پاسختان به این سوال بله است، در این بخش از مقاله قصد داریم ۶ توصیه مهم در اختیار شما قرار دهیم.
- قبل جذب متخصص سئو حتماً هدفتان را مشخص کنید.
- برای بهینهسازی و سئوی سایت خود هزینهای در نظر بگیرید.
- دنبال افرادی باشید که برای بهبود رتبه از روش کلاه سفید استفاده میکنند.
- در کنار سئو، از روشهای دیگر هم برای تبلیغات و برندسازی کسب و کارتان استفاده کنید.
در پایان این نکته را فراموش نکنید بهینهسازی و سئوی سایت زمانی نتیجه بخش خواهد بود که سایت به درستی و طبق اصول مناسب طراحی شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دلایل استخدام متخصص طراحی سایت، کافیست به استخدام نیروی متخصص طراحی سایت و دلایل آن در چکاوک شهر در بخش وبلاگ چکاوک شهر مراجعه کنید.