تهران، بلوار فردوس غربی سازمان برنامه جنوبی کوچه بغیری ساختمان اداری ارکیده

لوگو چکاوک شهر

نمونه قرارداد سئو برای مجریان و کارفرمایان

نمونه قرارداد سئو
فهرست مطالب

این محتوا برای مجریان و کارفرمایانی مفید است که می‌خواهند فرآیند بهینه سازی یک وبسایت را شروع کنند اما برای شروع کار نیاز به یک قرارداد سئو سایتی دارند که مو لای درز آن نرود. اگر شما فردی هستید که یکبار یا چندبار تجربه سئو سایت را داشته‌اید ( به عنوان کارشناس سئو یا مالک وبسایت ) ارزش این محتوا را بیش‌تر درک خواهید کرد. افرادی که صرفا به دنبال تهیه نمونه قرارداد سئو سایت هستند و فکر می‌کنند نیازی به دانستن نکات تکمیلی آن ندارند، می‌توانند از وبسایت استادشو نمونه قراردادهای مرتبط با حوزه طراحی سایت و سئو را تهیه نمایند.

داشتن یک قرارداد سئو برای تمامی وبسایت‌ها امری نشدنی است! به این دلیل که شرایط هر وبسایت، هر کارفرما و هر کارشناس سئویی نسبت به باقی موارد کاملا متفاوت است. برای حل این مشکل ۲ راهکار که مکمل یکدیگر هستند برای شما در نظر گرفته‌ایم. اول اینکه در وبسایت استادشو مجموعه قراردادهای سئو برای شما در نظر گرفته شده‌است تا متناسب با شرایط خود از یکی از آن‌ها استفاده کنید. دوم اینکه این محتوا به شکلی نگارش شده است که کاملا شما را نسبت به این موضوع آگاه کند تا هر زمان متناسب با شرایط پروژه، بتوانید تغییرات لازم را اعمال کنید.

عوامل تاثیرگذار در قرارداد سئو

نتیجه تجربیات ۷ ساله بنده در اجرای پروژه‌های کوچک و بزرگ سئو و همچنین سابقه ۳ ساله در امر آموزش و تدریس سئو، رسیدن به ۱۲۰ پارامتر برای داشتن یک قرارداد استاندارد می‌باشد. توجه نکردن به هر یک از این ۱۲۰ عامل می‌تواند تغییرات زیادی در مدت زمان انجام قرارداد و همچنین محاسبه هزینه‌های پروژه شما به وجود آورد. در ادامه به تعدادی از این موارد اشاره خواهد شد.

50 مورد از عوامل تاثیرگذار در قرارداد سئو
۵۰ مورد از عوامل تاثیرگذار در قرارداد سئو

کارشناس سئو موظف به انجام چه اموری می‌باشد؟

عملیات سئو و بهینه سازی وبسایت به صورت کلی به ۵ بخش تقسیم می‌شود.

  • تحقیق کلمات کلیدی ( شامل مشخص کردن عباراتی که هر کدام از محصولات، خدمات، دسته بندی‌ها، مقالات، صفحات فرود و … باید با آن بهینه شوند )
  • سئو داخلی ( این بخش با دو بخش سئو تکنیکال و سئو محتوا ارتباط تنگاتنگی دارد و بیشتر مربوط به استراتیژی بهینه سازی وبسایت می‌شود. )
  • سئو خارجی ( شامل استراتیژی و برنامه ریزی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای رشد وبسایت )
  • سئو تکنیکال ( رفع یرادات فنی، ایجاد شرایط مناسب و مدیریت شده برای خزش ربات‌ها، بهینه سازی سرعت سایت، نشانه گذاری سایت برای ربات‌ها و … )
  • بهینه سازی یا سئوی محتوا ( ساخت تقویم محتوایی، بهینه سازی محتواها برای دریافت بازخورد بیشتر و افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری و … )

هر کدام از موارد اشاره شده خود به چندین زیر مجموعه تقسیم می‌شود. مبحث دیگری که در بستن قرارداد سئو سایت اهمیت بالایی دارد، فرآیند تولید محتوا می‌باشد. قیمت‌دهی تولید محتوا به تنهایی نیاز به بررسی عوامل بسیار زیادی مانند تعداد محتوا، نوع محتوا ( متنی، صوتی، تصویری، ویدئویی ) ، تخصصی بودن یا نبودن محتواها، سابقه تولید کننده محتوا و … دارد. برای مثال شرایط قیمت دهی تولید محتوا متنی با تولید محتوای ویدئویی کاملا متفاوت است.

قصد بنده از نوشتن این موارد و اشاره به اعداد و ارقام این نیست که شما را از قبل سردرگم‌تر کنم! بلکه فقط می‌خواهم به شما بگویم بستن قرارداد سئو سایت کار ساده‌ای نیست و پیچیدگی‌های خود را دارد. تمامی این عوامل در دوره آموزش سئو استادشو با ریز جزئیات توضیح داده شده است و نام بردن موارد بیشتر خارج از حوصله شماست. با این وجود راهکار چه چیزی است؟ پاسخ این سوال را در انتهای این مقاله متوجه خواهید شد!

انواع قرارداد سئو

قراردادهای سئو به ۴ دسته تقسیم می‌شوند. این دسته بندی بر اساس ضمانتی است که مجری پروژه به کافرما می‌دهد تا در قبال آن هزینه‌های بهینه سازی را دریافت نماید. این ۴ نوع قرارداد سئو عبارتند از:

  • تعهد افزایش رتبه
  • تعهد افزایش بازید
  • تعهد افزایش فروش
  • تعهد حسن انجام کار

انواع قرارداد سئو

در قرارداد تعهد افزایش رتبه کارشناس سئو به کارفرما تعهد می‌دهد که در قبال رساندن تعداد کلمات کلیدی مشخصی، مبلغ مشخصی را به صورت ماهیانه یا در انتها پروژه دریافت نماید و در صورت رخ ندادن این شرایط، یا خسارات وارده را برگردانده و یا دستمزی دریافت نمی‌کند. در قرارداد سئو از نوع تعهد افزایش بازدید، کارشناس سئو بر روی میزان بازدید طبیعی وبسایت مانور می‌دهد و مانند قرارداد قبلی در صورت حاصل نشدن نتیجه مذکور در قرارداد، یا باید خسارات وارده را بازگرداند و یا از دستمزد خود صرف نظر کند. در تعهد افزایش فروش نیز شرایط به همین صورت می‌باشد. اسم این نوع قراردادها در میان عموم تحت عنوان سئو تضمینی جا افتاده است. برای آشنایی بیشتر با این موضوع می‌توانید از صفحه خدمات سئو تضمینی چکاوک شهر دیدن کنید.

و اما نوع آخر قراردادهای سئو، قرار داد با تعهد حسن انجام کار می‌باشد. در این نوع از قرارداد کارفرما به دلیل شهرت، برندسازی و نهایتا اعتماد به کارفرما هیچ گونه تعهدی از نوع افزایش رتبه، افزایش فروش و افزایش بازدید دریافت نمی‌کند، بلکه متناسب با موارد ذکر شده در قرارداد و همچنین دریافت گزارش‌های ماهانه از روند بهینه سازی وبسایت خود آگاه می‌شود. می‌توان گفت که اینگونه از قراردادها به ندرت منعقد می‌شود و در اکثر مواقع کارفرما به دلیل نرسیدن به سود مورد نظر از شرایط ناراضی می‌باشد.

در این زمان که با عوامل تاثیر گذار در قرارداد سئو آشنا شدید و همچنین می‌دانید که چه نوع قراردادهای در سئو منعقد می‌شوند، نوبت به آن رسیده است که با بندهای قرارداد سئو، نکات حیاتی و بسیار مهم آن و همچنین موارد حقوقی این قراردادها آشنا شوید.

بندهای قرارداد سئو

قراردادی که در ادامه تصاویری از آن خواهید دید، در ۸ صفحه، ۱۴ ماده و بیش از ۵۰ تبصره تشریح شده است. برای دانلود قرارداد سئو سایت می‌توانید به وبسایت استادشو مراجعه کنید. همچنین برای دریافت توضیحات بیشتر ادامه محتوا را مطالعه نمایید و در انتها می‌توانید از ویدئوهای آموزشی موجود در وبسایت چکاوک شهر استفاده نمایید.

ماده ۱ قرارداد سئو: معرفی طرفین قرارداد

در این بخش از قرارداد لازم است تا طرفین قرارداد به صورت کامل معرفی شوند. درج نام و نام خانوادگی طرفین قرارداد به همراه کد ملی و شماره تماس و مشخص کردن کارفرما و مجری کفایت می‌کند. ماده ۱۰ قانون مدنی بیان می کند: ” قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده‌اند در صورتی که مخالف صریح قانون نباشد، نافذ است. “

ماده 1 قرارداد سئو
ماده ۱ قرارداد سئو

ماده ۲ در قرارداد سئو: پیوست اسناد و مدارک

در این بخش از نمونه قرارداد سئو، کارفرما و همچنین مجری سئو، اسناد و مدارک خود را پیوست قرارداد می‌نمایند. این پیوست‌ها شامل کپی کارت ملی و کپی شناسنامه طرفین می‌باشد.

ماده ۳ در قرارداد سئو: موضوع قرارداد

حال زمان آن رسیده است تا موضوع قرارداد به صورت کاملا شفاف ذکر شود. به این معنا که متناسب با توافقات از پیش تعیین شده ( برای مثال تعهد رسیدن ۳۰ کلمه کلیدی به رتبه ۱ تا ۱۰ گوگل ) تمامی مطالب در متن قرارداد درج می‌شوند. این بخش شامل تبصره‌هایی می‌شود که در نمونه قرارداد موجود در وبسایت استادشو می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.

ماده ۴ قرارداد سئو: مدت قرارداد

با استفاده از این بند قرارداد سئو، مدت زمان انجام پروژه توسط طرفین مشخص می‌شود. شما می‌توانید نحوه ارسال گزارش در مدت مذکور و همچنین نحوه دریافت مبلغ و نحوه پرداخت آن توسط کارفرما را مشخص نمایید. اما توصیه می‌شود که این دو قسمت را از هم جدا کنید تا همه چیز به شکل واضح در قرارداد لحاظ شود.

ماده ۵ قرارداد سئو: مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت

در این قسمت، مبلغ پرداخت، نحوه پرداخت، زمان پرداخت و تمامی مطالب مرتبط با چگونگی پرداخت مبلغ پروژه ذکر می‌شود. این بخش نیز شامل تبصره‌هایی می‌باشد که در تصویر زیر به آن اشاره شده است. توجه داشته باشید که این تبصره‌ها همانطور که گفته شد، طبق ماده ۱۰ قانون مدنی کاملا قابل تغییر می‌باشد. پس نهایتا متناسب با توافق طرفین این بخش از قرارداد نوشته می‌شود و باید به گونه‌ای باشد که ” نه سیخ بسوزد و نه کباب! “

ماده پنجم قرارداد سئو
ماده پنجم قرارداد سئو

ماده ۶ : مسئولیت مالی هزینه‌های مستقل از حق الزحمه

این بند از قرارداد سئو سایت یکی از بخش‌های بسیار مهم می‌باشد. در این بخش به صورت کاملا شفاف و با جزئیات کامل مشخص می‌شود که هزینه دریافتی مجری سئو بابت انجام چه اموری است و همچنین کارفرما به غیر از دستمزد کارشناس سئو، چه هزینه‌هایی را در راستای سئو سایت خود باید متحمل شود. در بندهای بعدی این قرارداد تعهدات طرفین یعنی تعهدات مجری و همچنین تعهدات کارفرما به صورت ” مویرگی ” مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ماده ۷ و ۸ قرارداد سئو: تعهدات کارفرما و مجری

در نمونه قراردادی که در حال تشریح آن هستیم، ۲ بند وجود دارد که هر کدام به صورت جداگانه، شرح وظایف طرفین قرارداد را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین مشخص می‌نماید که در صورت عمل نکردن هر کدام از طرفین به مفاد قرارداد، چه عواقبی در پی آن‌ها خواهد بود. ماده ۷ که مربوط به تعهدات کارفرما می‌باشد شامل ۲۵ بخش و تبصره بوده و در کنار آن ماده ۸ قرارداد سئو که مربوط به تعهدات مجری می‌باشد شامل ۱۴ بخش و تبصره می‌باشد.

برای دریافت بخشی از این نمونه قرارداد می‌توانید روی این بخش کلیک نمایید؛ اما اگر مایل به دریافت متن کامل قرارداد هستید می‌توانید با مراجعه به وبسایت استادشو و رفتن به صفحه قراردادها، آن را تهیه نمایید.

دیگر بندهای قرارداد

همانطور که قبلا گفته شده بود این قرارداد در در ۸ صفحه، ۱۴ ماده و بیش از ۵۰ تبصره تشریح شده است؛ اما از آنجایی که متن قرارداد بسیار صریح و واضح است نیازی به توضیحات بیشتر در ارتباط با متن قرارداد نمی‌باشد. در ادامه محتوا تمرکز بر روی نکات حیاتی و مهم حقوقی خواهد بود. با این وجود دیگر بندهای موجود در فرم قرارداد سئو عبارتند از:

  • شرایط تغییر مفاد قرارداد
  • شریط فسخ قرارداد
  • شرایط قرارداد در صورت بروزرسانی الگوریتم‌های گوگل
  • نحوه گزارش دادن و ارتباط بین مجری و کارفرما
  • شرایط قرارداد در زمان بروز شرایط فورس ماژور
  • اقرار به عدم مسئولیت مجری در رابطه با موضوع فعالیت کارفرما
  • شرایط حل و فصل اختلافات
  • اصل تنفیذ قرارداد

و تمامی موارد دیگری که لازم است یک نمونه قرارداد سئو دو سر برد در آن لحاظ شده باشد. با این وجود، همانطور که گفته شده بود، در ادامه به نکات حیاتی و مهم حقوقی خواهیم پرداخت.

نکات مهم و حیاتی در تنظیم قرارداد سئو

نکات مهم و حیاتی در تنظیم قرارداد سئو

به قیمت پایین اعتماد نکنید!

کارفرمایان گرامی! سئو فرآیندی زمانبر و هزینه بر است. طبق تحقیقات انجام شده و اسناد و مدارک گوگل، بهینه سازی یک وبسایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن حداقل ۶ ماه به طول می‌انجامد. در این ۶ ماه تمامی موارد اشاره شده در ابتدا محتوا، باید به صورت مداوم و روتین بر روی سایت اعمال شوند تا وبسایت شما نهایتا نتیجه قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد. اکثر افرادی که متخصص این حوزه نیستند و یا در مسیر یادگیری به سر می‌برند، به دلیل گرفتن پروژه، قیمت‌های بسیار پایین ارائه می‌کنند تا به هر نحوی بتوانند پروژه را از شما دریافت کنند. اگر قصد دارید وبسایت خود را به دست افرادی بسپارید که فقط ادعا تخصص را دارند، باید عواقب آن را هم در نظر بگیرید. عواقب آن می‌تواند از بین رفتن هزینه‌ها، هدر رفتن زمان و نهایتا پنالتی شدن سایت شما باشد. برای گرفتن مشاوره و متوجه شدن بهترین مسیر انجام پروژه سئو خود می‌توانید به صفحه خدمات سئو سایت چکاوک شهر مراجعه نمایید.

NDA و محرمانه بودن ارتباط شما با مجری

قرارداد عدم افشا یا «قرارداد عدم افشای اطلاعات»، قراردادی قانونی بین دو یا چند طرف است که مشخص می‌کند شما و طرف مقابل باید چه اطلاعاتی را مخفی نگه‌ دارید. استارت‌آپ‌ها و مشاغل از قرارداد NDA استفاده می‌کنند تا اگر کارمندان، شرکای تجاری و غیره قصد داشتند اطلاعات محرمانه را افشا کنند، بتوانند از حقوق خود دفاع کنند. قرارداد عدم افشا به محافظت از اسرار تجاری و اطلاعات شرکت شما، مانند استراتژی کسب و کار یا اطلاعات تماس مشتریان کمک می‌کند. شما نیز در قرارداد سئو سایت خود می‌توانید از این ویژگی استفاده نمایید تا در آینده هیچ خطری وبسایت شما را تهدید نکند.

خلاصه کلام

بستن یک قرارداد سئو درست و حسابی پیچیدگی‌های خود را دارد و در زمانی که مبلغ قرارداد زیاد می‌شود، بهتر است حتما با یک مشاور حقوقی صحبت نمایید تا در آینده هیچ گیر قانونی‌ای نداشته باشید. اما مشکل اصلی هم این قرارداد نیست! در تعداد زیادی از پروژه‌ها با اینکه طرفین به تعهد خود به صورت کامل عمل می‌کنند اما همچنان کارفرماها از نتایج حاصل گله‌مند هستند. دلیل آن نیز عدم استراتیژی صحیح برای افزایش درآمد از طریق وبسایت می‌باشد. شرکت نوآوران چکاوک شهر به همراه تیم متخصص خود با ۱۳ سال تجربه بهینه سازی انواع وبسایت‌های اینترنتی در هر مرحله از این پروسه و فرآیند پیچیده در کنار شماست تا بتوانید بهترین انتخاب‌ها را داشته باشد.

در نهایت برای ما بسیار ارزشمند است تا نظرات شما را نسبت به محتواهای ارائه شده بدانیم. با اعمال نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در انتها مطلب، می‌توانید کمک شایانی به هرچه کامل‌تر بودن این مقاله، کنید. همچنین به صورت روزانه پاسخگو سوالات شما در انتها هر مقاله از چکاوک شهر هستیم. ” دید تجاری ما، آینده کسب‌وکار شماست!

2 دیدگاه دربارهٔ «نمونه قرارداد سئو برای مجریان و کارفرمایان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معیارهای یک سایت حرفه ای