تهران، بلوار فردوس غربی سازمان برنامه جنوبی کوچه بغیری ساختمان اداری ارکیده

لوگو چکاوک شهر

۲۴ نکته طلایی برای تولید محتوا سئو شده

تولید محتوا سئو شده
فهرست مطالب

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که در محیط وب فعالیت می‌کنید، یا به عنوان ادمین و کارمند تولید محتوا برای یک وبسایت مشغول به کار هستید، حتما با مشکل تولید محتوا سئو شده دست و پنجه نرم کرده‌اید. ما در این مقاله ۲۴ نکته طلایی برای تولید محتوا سئو شده را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا بتوانید با رعایت این نکات، تولید محتوا سئو شده را به راحتی انجام دهید و جایگاه خود را در میان رتبه‌های برتر افزایش دهید.

محتوای سئو شده چیست؟

هر وبسایتی برای زنده نگه داشتن سایت خود و این که به خزنده‌های گوگل نشان دهد که سایت فعال و پویایی هست، باید برای سایت خود تولید محتوا یا به اصطلاح تولید محتوا سئو شده انجام دهد.
تولید محتوا خود شامل چهار بخش اصلی است:
محتوای متنی: یک سری نوشته‌هایی هستند که در قالب محتوای علمی، ارائه آمار و… اطلاعات و دیتایی را در اختیار کاربر و مخاطب قرار می‌دهند.
محتوای صوتی: اطلاعاتی که به صورت فایل صوتی برای مخاطب در دسترس قرار می‌گیرد مانند سایت‌های دانلود موسیقی.
محتوای تصویری: اطلاعاتی که در قالب عکس یا اینفوگرافیک‌ها در اختیار کاربران قرار داده می‌شود.
محتوای ویدیویی: اطلاعاتی که در قالب فیلم ضبط شده منتشر می‌شود که این نوع محتواها می‌توانند جنبه‌های آموزشی، سرگرمی یا در رابطه با مارکتینگ و فروش باشند.
در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را در رابطه با تولید محتوای متنی سئو شده صحبت کنیم که شما می‌توانید با تولید محتوا سئو شده در گوگل پادشاهی کنید. زیرا محتوای متنی به تنهایی می‌تواند تا حد قابل توجهی بر روی سئو داخلی سایت شما تاثیرگذار باشد.

تکنیک‌های محتوای سئو شده

تکنیک‌های محتوای سئو شده
تکنیک‌های محتوای سئو شده

غلط املایی نداشته باشید

اولین نکته‌ای که، هنگام خواندن مقاله‌ شما بر روی کاربر تاثیر مستقیم می‌گذارد، داشتن غلط املایی است؛ زیرا کاربر به این فکر می‌کند که نویسنده این مقاله هنوز نمی‌تواند غلط املایی متن خود را تصحیح کند پس چطور می‌خواهد محتوایی بنویسد که اصولیست و مشکل کاربر را رفع می‌کند!

دوبار ویراستاری کنید

حتما بعد از این که محتوای خود را کامل کردید آن را حداقل دوبار بخوانید و ویراستاری کنید. ممکن است هنگام ویراستاری با جمله‌هایی مواجه شوید که نامفهوم هستند، یا علائم نگارشی در آن جمله‌ها رعایت نشده باشد.

به محتوای مرتبط حتما لینک دهید

در بحث لینک‌سازی داخلی این نکته حائز اهمیت است که محتوای نوشته شده بتواند به محتوای صفحات دیگر لینک بدهد یا برعکس بتوانید از سایر نوشته‌های خود به مقاله جدید لینک داده شود. در غیر این صورت محتوای شما محتوای فقیری است و بهتر است که این نوشته را منتشر نکنید.

عنوان جذاب بنویسید

عنوان یک نوشته، مهم‌ترین قسمتی است که می‌توانید با آن مخاطب را مجاب کنید که محتوای شما را بخواند یا از کنار آن عبور کند. در واقع شما می‌توانید با نوشتن عنوان‌های جذاب و استفاده از کلمات ترغیب‌کننده مثل، بهترین، ارزان‌ترین، جالب‌ترین و … کاربر خود را ترغیب کنید که به محتوای شما سر بزند و آن را مطالعه کند.

کلمه کلیدی در عنوان، خط اول، پاراگراف اول و زیر تیتر‌ها قرار بگیرد

خزنده‌های گوگل برای بررسی متن منتشر شده، کل مطلب را مورد بررسی قرار نمی‌دهند -به علت وجود مفهوم بودجه خزش- بلکه جایگاه‌های خاصی را مورد بررسی قرار می‌دهند. شما می‌توانید با قرار دادن کلمات کلیدی خود در عنوان مقاله، پاراگراف اول و همچین در زیر تیترها به ربات‌های گوگل در بررسی سریع‌تر کمک کنید.

انتهای مطلب، آدرس صفحه را ذکر کنید

اگر شما قصد دارید محتوایی را در سایت خود منتشر کنید که ترجمه شده از صفحات دیگر است ومطابق با اصول تولید محتوا سئو شده تنظیم شده است، لازم است که حتما آدرس مقاله یا صفحه‌ای که ترجمه شده است در انتهای مطلب ذکر شود.

لینکسازی در محتوا سئو شده

از محتوای قدیمی به محتوای جدید لینک دهید

 شما می‌توانید برای اینکه محتوای جدیدتان رتبه و بازدید بگیرد، از محتوای قدیمی خود که دارای رتبه هستند به محتوای جدید خود لینک دهید. این لینکسازی باعث می‌شود که اعتبار محتوای قدیمی‌تان به محتوای جدید منتقل شود. لازم به ذکر است که در هنگام لینکسازی حواستان به ایجاد نکردن صفحات ۴۰۴ باشد!

ترغیب کاربر به گذاشتن دیدگاه

 هنگامی که شما محتوای اصولی و کاربردی برای رفع مشکل و نیاز مخاطب می‌نویسید، می‌توانید با کاربر تعامل برقرار کنید که برای نوشته شما دیدگاه و نظر ثبت کند. برای مثال شما یک مقاله‌ای در مورد بهترین گوشی‌های گیمینگ نوشته اید، می‌توانید در انتهای مقاله بنویسید « معیارهای شما برای انتخاب گوشی گیمینگ چیست؟» ثبت دیدگاه مخاطب هم می‌تواند برای سئو سایت شما مفید باشد، هم با دیتاهایی که از نظرات مخاطبان جمع آوری می‌کنید به نیازهای آنان توجه کرده و در راستای رفع آن نیاز‌ها، تولید محتوا سئو شده و مفید داشته باشید. به این نوع محتوا اصطلاحا محتوای تولید شده توسط کاربر یا همان UGC می‌گویند.

عکس‌های مرتبط داشته باشید

 عکس‌های مرتبط که در بین نوشته‌ها قرار داده می‌شوند، علاوه بر ظاهر زیبا و منظمی که به نوشته شما می‌دهد، مخاطب می‌تواند با تصویری که قرار داده‌اید، با متن شما ارتباط بهتری بگیرد.

کیفیت عکس بالا و حجم آن کم باشد

برای آن که تصاویر شما به راحتی در دسترس کاربر قرار گیرد و همچنین با سرعت بالایی در سایت بارگذاری شود، حجم عکس‌های شما باید کم باشد و تصاویر شما از کیفیت بالایی برخوردارباشد. شما می‌توانید عکس‌های خود را با استفاده از سایت (tinypng.com) یا (squoosh.app) کم حجم کنید بدون آنکه از کیفیت آن کم شود.

ویدئو یا صوت به صورت خودکار پخش نشود

اگر در محتوای خود از ویدئو یا صوت استفاده می‌کنید، آنها را به گونه‌ای تنظیم کنید که بدون کلیک کاربر پخش نشود. زیرا این کار یک وجهه منفی از محتوای شما در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی ممنوع

 عموما اکثر کسانی که تولید محتوا انجام می‌دهند، فکر می‌کنند که هرچقدر از کلمه کلیدی استفاده کنند سریع‌تر توسط ربات‌های گوگل بررسی می‌شوند و محتوای آنها رتبه خوبی می‌گیرد. اما در واقعیت اینطور نیست. استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی در متن که به آن کیورد استافینگ (keyword stuffing) گفته می‌شود باعث می‌شود که ربات‌های گوگل نسبت به نوشته ما حساس شوند و شک کنند. میزان چگالی کلمه کلیدی یا (keyword density) بهتر است بین ۱.۵ تا ۲ درصد از حجم محتوای شما را پوشش دهد.

استفاده از LSIهایکلمه کلیدی در محتوا

 شما برای اینکه یک محتوا سئو شده اصولی داشته باشید، نیاز است که علاوه بر استفاده از کلمه کلیدی اصلی خود، از سایر کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی که ممکن است توسط کاربر سرچ شود را استفاده کنید، با این کار مخاطب می‌تواند با کلماتی که درنظر دارد به محتوای شما دسترسی پیدا کند.

بین محتوا پست‌های دیگر پیشنهاد دهید

شما با این کار علاوه براینکه لینکسازی داخلی را پیاده‌سازی کردید، می‌توانید مخاطب را ترغیب کنید تا به بخش‌های دیگر سایت شما سر بزند. برای مثال شما یک سایت در زمینه گردشگری دارید و مقاله‌ای درمورد راهنمای سفر به مشهد منتشر کرده‌اید. می‌توانید در بین مطالب خود مخاطب را راهنمایی کنید تا به مقاله‌ای که در مورد اقتصادی‌ترین اقامتگاه‌های مشهد نوشته‌اید سر بزند و مطالعه کند. با این کار میزان ماندگاری کاربر در سایت شما هم افزایش می‌یابد و نتیجه مثبتی بر سئوی سایت شما دارد. شما می‌توانید برای سایت‌های وردپرسی از افزونه‌ی (Yet Another Related Posts Plugin) استفاده کنید.

پلاگین پیست مرتبط وردپرس
پلاگین پیست مرتبط وردپرس

مطالب پیشنهادی مرتبط باشد

پهمان طور که در مورد قبلی ذکر شد، مطالبی که پیشنهاد می‌کنید مرتبط باشد برای مثال شخصی که می‌خواهد اطلاعاتی در زمینه سفر به مشهد کسب کند، شاید نیاز داشته باشد اطلاعاتی در زمینه اقامتگاه‌ها هم کسب کند. پس ما نمی‌توانیم پستی در رابطه با مکان‌های دیدنی کیش پیشنهاد کنیم.

متن جایگزین عکس، دقیق باشد

متن جایگزین یا Alt تصویر، یک متنی است که ما برای توصیف آن تصویر مشخص می‌کنیم. در صورتی که عکس ما دچار مشکل شد و نمایش داده نشد یا به هردلیلی سایت ما عکس را نشان نداد، متن جایگزین نمایش داده شود تا مخاطب متوجه شود عکس در رابطه با چه موضوعی بوده است. حال باید متن جایگزین را دقیق بنویسیم که مخاطب متوجه منظور و مقصود ما شود. برای متن جایگزین از کلمات کلیدی استفاده می‌کنیم.

Alt تصاویر متفاوت باشد

به ازای هر ۴ عکس یکبار از کلمه کلیدی استفاده می‌کنیم! برای مثال برای یک عکس که از کلمه کلیدی اصلی خودتون استفاده کردید، نمی‌توانید برای عکس‌های دیگر از این کلمه کلیدی استفاده کنید.

تگ h1 و تگ h2 مهم‌ترین تگ هستند

در هر صفحه از یک تگ h1 استفاده می‌شود که از آن در عنوان استفاده می‌شود و حتما باید از کلمه کلیدی در آن استفاده شود. بعد از آن تگh2 را داریم که مهم‌ترین تگ می‌باشد و تمام عناوین اصلی نوشته‌های ما با این تگ نمایان می‌شود.

نوشتن متا تایتل و متادیسکریپشن خوب

نوشتن یک متا تایتل و متادیسکریپشن خوب نیازمند یک ذهن خلاق و ایده‌پرداز است. نوشتن یک متا تایتل و متادیسکریپشن جذاب همراه با چاشنی کنجکاوی می‌تواند باعث جذب کاربر گردد. برای نوشتن متاتایتل حداکثر ۵۵ کاراکتر و برای نوشتن متا دیسکریپشن حداکثر ۱۵۶ کاراکتر مجاز است.

به پاراگراف مقدمه و نتیجه توجه زیادی داشته باشید

دو دلیل برای اینکه پاراگراف اول و آخر شما مهم‌ترین بخش نوشته شماست و جایگاه ویژه‌ای در تولید محتوا سئو شده دارد، وجود دارد.

  1. ربات‌های گوگل در مرحله اول بررسی خود، معمولا پاراگراف‌های اول و آخر یا همان پاراگراف مقدمه و نتیجه را مورد بررسی قرار می‌دهند.
  2.  همچنین کاربری که وارد صفحه شما شده است به دنبال این است که سریع به نتیجه‌ای که می‌خواهد برسد و مشکلش را حل کند. پس پاراگراف اول متن شما را بررسی می‌کند، اگر مطلبی که نیازش را رفع کند پیدا کند، به ادامه خواندن مطلب شما ترغیب می‌شود تا اطلاعات کامل‌تری را پیدا کند. پس از پاراگراف‌های اول و آخر نوشته خود غافل نشوید.

بولد کردن کلمات مهم

شما می‌توانید با بولد کردن کلمات مهمی که قصد دارید مورد توجه گوگل و کاربر قرارگیرد، آنها را در معرض دید قرار دهید.

خوانایی محتوا را خوب کنید

اصولا محتوا به دو دسته تقسیم می‌شود:
الف) محتوای ادبی : محتوایی که به زبان رسمی نوشته می‌شود با رعایت تمامی نکات ویراستاری و علمی که رایج‌ترین نوع نوشتار در محیط وب است.
ب) محتوای عامیانه: محتوایی که به زبان عامیانه یا به اصطلاح خودمانی است و کاربر ارتباط بیشتری با این نوع محتوا برقرار می‌کند.
مقصود از اینکه خوانایی محتوا را خوب کنید این است که از یک نوع و لحن مناسب برای نوشتن مقاله خود استفاده کنید. برای مثال در بخشی از زبان رسمی و در بخش دیگر از اصطلاحات عامیانه استفاده نکنید تا خوانایی متن شما به صورت روان وساده باشد. پس سعی کنید شناخت کافی از مخاطب خود داشته باشید، سپس شروع به تولید محتوا کنید. برای مثال مخاطبانی که دنبال مطالب سرگرمی و بازی و … هستند با نوشته‌هایی که لحن عامیانه دارند ارتباط قوی‌تری میگیرند.

تولید محتوای بهینه شده
تولید محتوای بهینه شده

تعداد کلمه‌های جمله را زیاد نکنید

 وقتی تعداد کلمات یک جمله زیاد باشد خوانایی آن برای مخاطب سخت می‌شود و خسته‌کننده است.

اسم برند کنار کلمه کلیدی استفاده شود

بهتر است درکنار کلمه کلیدی که در محتوای خود استفاده می‌کنیم، اسم برندمان را نیز استفاده کنیم. برای مثال می‌خواهیم در سایت چکاوک شهر در مورد تولید محتوا مطلبی منتشر کنیم با کلمه کلیدی آموزش تولید محتوا سئو شده، ما در مطلب خود نام برند خودمان که همان چکاوک شهر است را کنار آموزش تولید محتوا سئو شده ذکر می‌کنیم. مانند آموزش تولید محتوا سئو شده در آموزشگاه چکاوک شهر می‌تواند شما را به توانمندی‌های بالایی در تولید محتوای اصولی برساند. این کار باعث نتایج مثبتی در محتوای شما می‌شود.

در نتیجه شما برای اینکه بخواهید یک تولید محتوا سئو شده و اصولی برای وبسایت خود بنویسید باید دانش و آگاهی کافی در مورد قواعد یک محتوای سئو شده داشته باشید تا اگر خودتان نویسنده مقالات وبسایتتان هستید آن‌ها را رعایت کنید؛ همچنین اگر محتوای خود را برونسپاری کرده‌اید با دانستن این نکات در جهت تکمیل کردن و بهبود محتوا به نویسنده نکات لازم را گوشزد کنید. با یان وجود نکات مربوط به تولید محتوا سئو شده تمام نشده است بلکه این مقاله مقدمه‌ای بر تولید محتوای سئو شده بود که در مقالات بعدی بیشتر به آن می‌پردازیم.

3 دیدگاه دربارهٔ «۲۴ نکته طلایی برای تولید محتوا سئو شده»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معیارهای یک سایت حرفه ای